قرار گرفتن سیب زمینی در سبد گرانی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، هر ساله با نزدیک شدن به فصل سرما عوامل زیادی روی افزایش قیمت صیفی جات اثر می گذارد و سال جاری نیز سیب زمینی از قافله گرانی عقب نمانده است.

قرار گرفتن سیب زمینی در سبد گرانی

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند گفت: سیب زمینی در روز های اخیر افزایش قیمت داشته است که البته با توجه به فصل سرما و عوامل دخیل در گرانی آن، طبیعی است.

او با اشاره به اینکه سه عامل در افزایش قیمت سیب زمینی دخیل است اضافه کرد: با سرد شدن هوا سیب زمینی ها از زمین های کشاورزی جمع و در انبار ها جمع آوری شد و همین هزینه انبار روی قیمت نهایی سیب زمینی تأثیر گذار است.

حیدری ادامه داد: بعلاوه راه صادرات باز شده است و محصول از کشور صادر می گردد و در کنار آن سال جاری اندازه فراوری سیب زمینی در کشور نسبت به پارسال کمتر بوده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان جنوبی توضیح داد: سیب زمینی در استان فراوری نمی گردد و از شهر هایی مثل شیراز، همدان، اردبیل، مشهد و خرم آباد تأمین می گردد.

او اعلام کرد: در خصوص باقی میوه و تره بار افزایش قیمت آنچنانی نداریم و تقریبا بازار ثابت است مگر اینکه کمبودی به هر علت اتفاق بیفتد و روی قیمت ها تأثیر بگذارد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1968

به "قرار گرفتن سیب زمینی در سبد گرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار گرفتن سیب زمینی در سبد گرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید