قیمت سهام آلفابت کاهش می یابد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران- قبل از سال 2015 یعنی زمانی که آلفابت به وجود آمد، گوگل یک بار سهام خود را تجزیه نموده بود. حالا قیمت سهام آلفابت در کمتر از دو سال دو برابر شده و قرار است یک تجزیه سهام دیگر اتفاق بیفتد تا خرید سهام این شرکت برای افراد بیشتری ممکن گردد.

قیمت سهام آلفابت کاهش می یابد

به گزارش خبرنگاران، به گزارش CNBC، آلفابت می گوید هیئت مدیره این شرکت تایید نموده که به ازای هر سهم به سهام داران 19 سهم دیگر واگذار کند. این شرکت امروز بعلاوه گزارش اقتصادی فصل چهارم و سال اقتصادی 2021 را منتشر کرد که باعث رشد 9 درصدی قیمت سهام آلفابت شد.

بر اساس بیانیه این غول آمریکایی، آن ها میخواهد سهام کلاس A، کلاس B و کلاس C خود را تجزیه نمایند. تکمیل این فرآیند نیازمند تایید خود سهام دار است. با این حساب، هر سهام داری که در انتها روز معاملاتی 1 ژوئیه (10 تیر) سهام این شرکت را داشته باشد، در تاریخ 15 ژوئیه (14 تیر) سهام اضافه خود را دریافت می نماید.

قیمت سهام آلفابت کاهش می یابد

قیمت سهام آلفابت اخیرا افزایش چشمگیری داشته و به بیش از 2750 دلار رسیده است. حالا با این تجزیه سهام 20 به 1 قیمت هر سهم به حدود 128 دلار می رسد تا افراد بیشتری توانایی خرید سهم های کامل این شرکت را داشته باشند.

گوگل در سال 2012 کلاس C سهام خود را معرفی کرد که فاقد حق رای است. این شرکت قبلا دارای سهام کلاس A با 1 حق رای به ازای هر سهم بود. سهام کلاس B هم که بخش عمده آن در دست موسسان و سرمایه گذاران اولیه واقع شده است به ازای هر سهم 10 حق رای ارائه می نماید.

این شرکت در سال 2014 یعنی پیش از رفتن به زیرمجموعه آلفابت، تجزیه سهام 2 به 1 انجام داده بود، یعنی به ازای هر سهم 1 سهم دیگر به سهام داران واگذار شد. لری پیج و سرگی برین به عنوان موسسان گوگل حدود 12 درصد از سهام کلاس C و 83 درصد از سهام کلاس B این شرکت را در اختیار دارند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2053

به "قیمت سهام آلفابت کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت سهام آلفابت کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید