لوازم ضروری که حتما باید در سفر تک نفره همراه داشته باشید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سفر تک نفره احتمالا یکی از برترین کار هایی است که یک خانم می تواند انجام دهد. گشت و گذار تک نفره در یک سرزمین دور، در حالی که هیچ کس همراهتان نیست، یک کار فوق العاده شجاعانه است و تنها با تجربه کردن چنین سفر خارق العاده ای می توانید درک کنید که چقدر می تواند خاطره انگیز باشد و کاملا ارزش آن را دارد. اما سفر کردن بدون خانواده و دوستان، به این معنی است که شما می بایست نسبت به محیط اطراف خود مطلع باشید تا از خودتان در برابر جرم یا توجهات ناخواسته از سمت دیگران محافظت کنید. زمانی که برای اولین بار به صورت تک نفره سفر می کنید، بسیار مهم است که کمی بیشتر از همواره احتیاط کنید تا مطمئن شوید سفرتان نه تنها آرام، بلکه بسیار ایمن باشد.سفر تک نفره، تجربه ای خاص است که مطمئنا اصول و شرایطی دارد. مواردی که در این مطلب با عنوان نکات سفر تک نفره به آنها اشاره می گردد لوازم ضروری سفر تنها هستند و این گونه طراحی شده اند که از هر گونه شرایط خطرناک که شما ممکن است در طول سفرتان با آنها روبرو شوید جلوگیری نمایند تا شما بتوانید از هر لحظه سفر تنهایتان بدون هیچ نگرانی لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید :

لوازم ضروری که حتما باید در سفر تک نفره همراه داشته باشید

نکات سفر تنها: یاری گرفتن در شرایط اضطراری

ممکن است قبل از این که می خواهید برای چند ماه به آسیای جنوب شرقی سفر کنید، پدرتان به عنوان هدیه، به شما یک اسپری فلفل یا چاقوی ارتشی سوییسی داده باشد تا برای محافظت خود از آنها بهره ببرید. اما اگر به جای اینها از یک سوت سنتی بهره ببرید، هم کارآیی بیشتری دارد و هم زیبا تر است. با این که این سوت ممکن است در گردن شما در نگاه اول مانند یک گردنبند به نظر برسد، در حقیقت یک سوت با صدای بلند است که شما می توانید در شرایط سخت و زمانی که به یاری احتیاج دارید از آن بهره ببرید.

نکات سفر تک نفره: در هنگام باران های رگباری

بخصوص اگر قصد دارید در آمریکای جنوبی یا مرکزی که رعد و برق و رگبار های روزانه نه تنها محتمل هستند؛ بلکه در بیشتر موارد انتظار آنها می رود، سفر کنید، به چیزی احتیاج خواهید داشت که شما را خشک نگاه دارد و به شما یاری کند برای فرار از باران از غریبه ها درخواست یاری نکنید. به جای چتر همراه بردن یا پوشیدن یک بارانی بزرگ، می توانید از یک شال جیب دار با عملکرد دوگانه بهره ببرید. وقتی نم نم باران شروع می شود، می توانید این شال را از کیف خود بیرون بکشید و سرتان را با آن بپوشانید؛ بعلاوه می توانید در دو جیب مخفی این شال، کارت اعتباری، کلید یا سایر چیز های با ارزش خود را بگذارید تا از چشم دیگران پنهان بمانند.

نکات سفر تنها: در هنگام شارژ گوشی

در یک ایستگاه اتوبوس هستید و دسترسی به پریز برق ندارید !؟ فرقی نمی نماید چقدر از زمانتان را در یک ایستگاه اتوبوس یا یک فرودگاه بگذرانید، اگر یک پاوربانک داشته باشید به راحتی می توانید گوشی موبایل خود را شارژ کنید.

نکات سفر تک نفره: احتیاج به نور، با شارژ کم باتری گوشی

بهتر است از همراه بردن چراغ قوه خودداری کنید؛ چرا که چراغ قوه ها جا گیر هستند و گوشی شما بهرحال یک چراغ قوه خوب دارد. اما اگر گوشی شما شارژ نداشته باشد و شما مثلا برای باز کردن قفل دوچرخه یا موتورتان در کیوتو ژاپن احتیاج به نور داشته باشید چه باید بکنید !؟ برای این منظور، بهتر است یک چراغ قوه مدادی بسیار باریک تهیه کنید تا نه جای زیادی بگیرد و نه وزن زیادی را به این طرف و آن طرف بکشید.

نکات سفر تنها: در هنگام ناامنی

حس ششم شما بیشتر از هر راهنمای سفر می تواند در راهنمایی شما به راه درست تاثیر گذار باشد. اگر در شرایطی هستید که احساس راحتی نمی کنید، حتی اگر تهدید مستقیم وجود ندارد، برترین کار این است که آن مکان را به سرعت هر چه تمام تر ترک کنید. به همین دلیل، این جاکلیدی آلارم دار کوچک و مقرون به صرفه می تواند یاری بزرگی برایتان باشد. در شرایط اضطراری، اگر درب سیاه رنگ آن را در بیاورید، یک صدای بسیار بلند و اعصاب خورد کن برای 30 دقیقه طنین انداز می شود و باعث می شود اشخاص مزاحم دست از دنبال کردن شما بردارند و از شما دور شوند و سپس می توانید از دیگران تقاضای یاری کنید.

نکات سفر تک نفره: نوشیدن آب تمیز

از آنجایی که بخش بزرگی از مردم جهان، از آب لوله کشی برخوردار نیستند، شما می توانید زمانی که به هتل محل اقامت خود بر می گشت با خیال راحت، آب تمیز مصرف کنید. این دستگاه کوچک، آب را برایتان تصفیه می نماید. بنابراین نه تنها از خریدن آب معدنی و استفاده از پلاستیک مضر برای محیط زیست راحت می شوید؛ بلکه آب کاملا تمیز مصرف می کنید.

نکات سفر تنها: شادابی خود

بین طی کردن طول یک فرودگاه یا هر گونه بنای تاریخی، موزه و جاذبه گردشگری در یک شهر خاص، هتل یا مسافرخانه ای که در آن اقامت دارید تنها به عنوان مکانی برای خوابیدن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر همراه داشتن کرم ضد آفتاب برای پوستتان، ضروری است به بدن خود نیز آب برسانید و آن را شاداب نگه دارید. بیشتر کیف های کمری آنقدر بزرگ نیستند که بتوانید بطری آبتان را درون آنها قرار دهید. به عنوان راه چاره، می توانید از این کیف شیک بهره ببرید که یک نی نیز درون بند آن قرار گرفته است تا به راحتی بتوانید آب میل کنید.

نکات سفر تک نفره: حفاظت از دارایی ها در نواحی شلوغ

کوله پشتی خودتان را در خانه جا بگذارید. چون مطمئنا نمی خواهید گیر کیف سارق ها بیفتد. برای محافظت از اموال ارزشمند خود، از این کیف کوله پشتی PacSafe که گاو صندوق هم هست بهره ببرید. این کیف دارای جنس مقاوم، کمربند ایمنی قابل قفل شدن به صندلی یا میزی که روی آن غذا می خورید و زیپ های بسیار محکم می باشد. بعلاوه بسیار جادار است و هر چیزی که برای یک آخر هفته طولانی احتیاج دارید در آن جای می گیرد.

نکات سفر تنها: مراقبت کردن از گوشی

امروزه، گوشی هوشمند تنها وسیله ای برای سر زدن به اینستاگرام یا چک کردن تعداد لایک ها در فیسبوک نیست. راهی برای مرتبط ماندن با خانه تان است؛ از هر جای جهان که در آن لحظه آنجا به سر می برید. ما عقیده داریم بعد از پاسپورت، گوشی شما دومین مورد بسیار ضروری در سفر به شمار می رود. چه در میان دریای آدریاتیک در کرواسی باشید و چه در حال شتر راندن در مراکش، از طریق این وسیله خوب و موثر که به منزله یک کیف پول نیز هست،از گوشی خود مراقبت کنید. اگر دوست ندارید درون این کیف موبایل، کارت های اعتباری تان را قرار دهید، می توانید از آن استفاده دیگری بگیرید. مثلا انگشتان دستتان را در آن قسمت از کیف قرار دهید تا مطمئن شوید در حین سلفی انداختن، گوشی را به طور تصادفی روی زمین نمی اندازید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2236

به "لوازم ضروری که حتما باید در سفر تک نفره همراه داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوازم ضروری که حتما باید در سفر تک نفره همراه داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید