بازسازی بنایی تاریخی در اراک در صورت جذب سرمایه گذار امکان پذیر است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بازسازی بنایی تاریخی در اراک در صورت جذب سرمایه گذار امکان پذیر است.

بازسازی بنایی تاریخی در اراک در صورت جذب سرمایه گذار امکان پذیر است

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مصطفی مرزبان اظهار کرد: سال گذشته بخشی از کاروانسرای تاریخی روستای کاروانسرای اراک بر اثر بارندگی های تخریب شد و بخشی به دلیل بازسازی های غیراصولی و دخل و تصرف های متصرفان دچار آسیب شده بود که در این راستا بازسازی اضطراری با اعتباری به مبلغ 500 میلیون ریال انجام شد.

وی اضافه کرد: با اقدامی که به وسیله مراجع قضائی صورت پذیرفت در حال حاضر افرادی که استفاده نامتعارف و آسیب زا از بنا داشتند، از محل خارج شده اند و با توجه به میزان اعتبار تخصیصی، بخش هایی از بنا برطرف خطر شد.

مرزبان اعلام کرد: بازسازی های اجرا شده اضطراری و به منظور برطرف خطر بوده است و بازسازی و احیا کامل بنا نیازمند جذب سرمایه گذار و احیای آن با اعتبار بخش خصوصی است، چرا که اعتبارات دولتی تکافوی بازسازی بنایی با چنین وسعت و گستردگی را نمی دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی اعلام کرد: معمولا این گونه بناها مانند کاروانسرای دودهک دلیجان با کاربری اقامتی و پذیرایی احیا می شوند و در حال حاضر مهمترین راه چاره برای حفاظت، بازسازی و احیای بناهای تاریخی جذب سرمایه گذار است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1678

به "بازسازی بنایی تاریخی در اراک در صورت جذب سرمایه گذار امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بنایی تاریخی در اراک در صورت جذب سرمایه گذار امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید