نحوه تنظیم و همگام سازی تصاویر در آی کلاود دستگاه های مختلف

به گزارش مجله زیبایی زندگی، آی کلاود یکی از خدمات معروف و البته پرطرفدار شرکت اپل است. بسیاری از افراد تصور می نمایند که استفاده از این سرویس تنها روی آیفون و یا دستگاه های اپلی امکان پذیر است؛ اما این سرویس حتی روی رایانه های ویندوزی نیز کاربرد دارد. پس آی کلاود می تواند عکس ها را در تمام دستگاه ها از جمله آیفون، آیپد، مک و رایانه شخصی شما همگام سازی کند. شما با فعال کردن بخش iCloud Photos می توانید از هر دستگاهی به تصاویر روی یک دستگاه دیگر دسترسی داشته باشید. مسئله مهم در این مرحله نحوه تنظیم تصاویر در آی کلاود و همگام سازی آن بسیار دستگاه های مختلف است.

نحوه تنظیم و همگام سازی تصاویر در آی کلاود دستگاه های مختلف

همان طور که متوجه شده اید، موضوع این مطلب کاربردی و مجذوب نماینده از سایت خبرنگاران مگ، آموزش نحوه تنظیم تصاویر در آی کلاود و همگام سازی آن بین دستگاه های مختلف است. بنابراین اگر شما هم دوست دارید که از این سرویس در برترین حالت ممکن بهره ببرید، ما را تا انتهای این مقاله جالب همراهی نمایید.

نکته مهم: iCloud Photos یک سرویس پشتیبان نیست!

بیشتر کاربران تصور می نمایند که آیکلود از عکس ها پشتیبان گیری می نماید، اما بهتر است بدانید که آی کلاود تنها یک سرویس همگام سازی است نه یک سرویس پشتیبان گیری از تصاویر. این نکته اهمیت بالایی دارد، زیرا همگام سازی آی کلاود همه تغییرات را در تمامی دستگاه های شما اعمال می نماید.

برای مثال زمانی که شما یک تصویر را در آیفون خود (از آی کلاود) پاک می کنید، این تصویر از روی تمامی دستگاه های دیگر شما نیز پاک خواهد شد. کاربرانی که هنگام استفاده از iCloud Photos از این موضوع مطلع نیستند، ممکن است عکس های ارزشمند خود را از دست بدهند، زیرا تصور می نمایند که نسخه های اصلی تصاویر در آی کلاود ذخیره و پشتیبان گیری می شوند.

1) نحوه فعال کردن آی کلاود برای تصاویر

برای فعال سازی آی کلاود در ابتدا مطمئن شوید که آی کلاود را با همان اپل آیدی (Apple ID) که در همه دستگاه های خود اجرا نموده اید، باز می کنید. نحوه فعال سازی آی کلاود در دستگاه های مختلف یکسان نیست. پس ما نیز برای هر دستگاه به صورت جداگانه فرایند این کار را به شما شرح می دهیم.

الف) استفاده از آی کلاود برای آیفون و آیپد و آیپاد تاچ

برای فعال کردن iCloud Photos در آیفون و آیپد و آیپاد تاچ حتما باید چندین مرحله را دنبال کنید که این مراحل عبارتند از:

1) در ابتدا به Settings > Apple ID بروید.

2) حال روی iCloud ضربه بزنید.

3) در نهایت روی Photos ضربه بزنید و سپس همچون تصویر گزینه iCloud Photos را فعال کنید. به همین راحتی!

ب) آی کلاود تصاویر برای مک

برای فعال کردن همگام سازی iCloud Photos در مک باید موارد زیر را انجام دهید:

1) روی منوی Apple یعنی نماد apple کلیک کنید و سپس System Preferences را انتخاب نمایید.

2) حال باید روی Apple ID کلیک کنید.

3) در مرحله بعدی روی iCloud در نوار کناری کلیک کنید و Photos را انتخاب نمایید.

4) در این بخش از شما خواسته می گردد تا رمز عبور Apple ID خود را وارد کنید. بنابراین رمز عبور خود را وارد نمایید و سپس روی OK کلیک کنید.

پ) آی کلاود برای تلویزیون اپل (Apple TV)

جالب است بدانید که شما می توانید همگام سازی iCloud Photos را در Apple TV خود نیز فعال کنید. برای انجام این کار باید چندین مرحله را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

1) در ابتدا به Settings > Users and Accounts بروید.

2) حال iCloud را انتخاب کنید.

3) سپس iCloud Photos را روشن نمایید.

4) هنگامی که iCloud Photos را در همه دستگاه های اپل خود فعال کردید، لازم نیست برای همگام سازی تصاویر در آن ها کار دیگری را انجام دهید. دقت داشته باشید که تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، تمامی تصاویر شما در همه دستگاه ها آپدیت می شوند.

ت) آی کلاود در رایانه ویندوزی

برخلاف تصور بسیاری از کاربران اپل، آی کلاود به وسیله رایانه های ویندوزی نیز قابل دسترسی است، اما در ابتدا باید آن را برای ویندوز نیز دانلود کنید. پس از دانلود و نصب آن تمامی مراحل زیر را به دقت اجرا کنید:

1) ابتدا اپلیکیشن آی کلاود را روی ویندوز خود اجرا کنید. بعلاوه مطمئن شوید که با Apple ID خود وارد آن شده اید.

2) روی گزینه Options (در کنار عکس ها) کلیک نمایید.

3) در ادامه به سراغ iCloud Photos بروید.

4) حال روی Done و سپس روی Apply کلیک کنید.

5) با پیروی از دستورالعمل های بالا، iCloud Photos را در همه دستگاه های اپلی خود فعال نمایید.

6) حتما دقت داشته باشید که وقتی iCloud Photos را در ویندوز روشن می کنید، My Photo Stream به صورت اتوماتیک خاموش می گردد.

7) در نهایت اگر می خواهید عکس های جدیدی را به دستگاه هایی که از iCloud Photos استفاده نمی نمایند، ارسال کنید، می توانید My Photo Stream را دوباره روشن و فعال کنید.

2) نحوه آپلود عکس ها در سرویس آی کلاود

پس از فعال کردن iCloud Photos در دستگاه های مورد نظر خود، حال زمان آن رسیده که به سراغ آموزش نحوه آپلود عکس ها در سرویس آی کلاود برویم. دقت داشته باشید که این بخش نیز مانند بخش قبلی، دستور العمل های متفاوتی را برای دستگاه های مختلف شما ارائه می نماید.

بهتر است بگوییم که برای این که آی کلاود تصاویر را در بین دستگاه های مختلف شما همگام سازی کند، به جز موارد بالا به دستورالعمل دیگری احتیاج ندارید. در حقیقت هنگامی که آی کلاود را در دستگاه خود فعال می کنید، داده ها و تصاویر هر 24 ساعت یک بار همگام سازی می شوند. پس تنها احتیاج است تا مطمئن شوید که دستگاه شما روشن است و با اینترنت ارتباط دارد. روش آپلود تصاویر در آی کلاود روی دستگاه های مختلف عبارت است از:

الف) آیفون و آیپد و آیپاد تاچ

هر عکس جدیدی که با دوربین دستگاه های آیفون و آیپد و آیپاد تاچ خود می گیرید، به بخش iCloud Photos شما اضافه می گردد. این تصاویر در همه دستگاه های دارای Apple ID قابل دسترسی هستند. پس تمامی اسکرین شات ها و تصاویری که با دستگاه خود ثبت می کنید و حتی تصاویری که دیگران برای شما ارسال نموده اند (اگر آن ها را در بخش تصاویر تلفن همراه خود ذخیره کنید) روی سرویس آی کلاود شما ذخیره می شوند.

این تصاویر در سرویس آی کلاود ذخیره می شوند، چون شما این سرویس را در دستگاه خود فعال نموده اید. پس اگر از تصمیم خود منصرف شده اید، می توانید آن را غیرفعال نمایید.

ب) انواع مک

برای افزودن تصاویر و ویدیوها به آیکلود از مک، تنها کافیست که آن ها را بخش تصاویر اصلی (آی کلاود) خود انتقال دهید. سپس همگام سازی آیکلود بین دستگاه های مختلف کار شما را تکمیل خواهد نمود. در نتیجه شما می توانید هر تصویر و ویدیویی را که دوست دارید، از این طریق به سرویس آی کلاود انتقال دهید.

پ) رایانه های ویندوزی

در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که آی کلاود به صورت اتوماتیک تصاویر را با رایانه شخصی شما همگام سازی نمی نماید. پس هیچ راهی به جز انجام این کار به صورت دستی در اختیار ما نیست! شما با دنبال کردن مراحل زیر می توانید عکس ها و ویدیوها را از رایانه شخصی خود در iCloud Photos به صورت دستی آپلود کنید. این مراحل عبارتند از:

1) ابتدا یک پنجره را در File Explorer باز کنید.

2) سپس در قسمت Navigation به بخش iCloud Photos بروید.

3) حال باید در یک پنجره دیگر پوشه عکس های مورد نظر خود را باز کنید تا بتوانید آن ها را به iCloud Photos اضافه کنید.

4) در نهایت تمامی تصاویری که می خواهید به آیکلود اضافه نمایید را انتخاب کنید و به پوشه مورد نظر در آیکلود انتقال دهید. به همین سادگی!

چه مدت طول می کشد تا آی کلاود تصاویر را بین دستگاه های مختلف همگام سازی کند؟

این سؤال برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. پس بهتر است که به سرعت به سراغ پاسخ آن برویم. در حقیقت زمان آپلود عکس ها و ویدیوهای شما به تعداد تصاویر و سرعت اینترنت بستگی دارد. به صورت حدودی می توان گفت که این زمان بین 24 تا 48 ساعت است.

شما بعلاوه می توانید میزان پیشرفت بارگذاری را به وسیله یک نشانگر در دستگاه های خود پیگیری کنید. این نشانگر به صورت معمول تعداد موارد آپلود شده را به صورت Uploading [XXX] Items نمایش می دهد. برای به حداقل رساندن مصرف اینترنت و یا باتری، می توانید روی Pause کلیک کنید. در نهایت نیز زمانی که همگام سازی کامل شد، دستگاه متن Updated at [زمان] را به شما نمایش می دهد. این بدان معناست که عددی که در بخش زمان نوشته می گردد، زمان آخرین آپدیت و همگام سازی آیکلود دستگاه است.

دقت داشته باشید که در بعضی از موارد نشانگر پیشرفت برای مدت طولانی ثابت می ماند، اما شما می توانید با روشن و خاموش کردن حالت هواپیما (airplane mode) همگام سازی را به جریان بیاندازید. در نهایت اگر همگام سازی بیشتر از حد معمول طول کشید، فضای خالی دستگاه خود را آنالیز کنید. گاهی اوقات اگر فضای ذخیره سازی شما کم باشد، آیکلود نمی تواند عکس ها را همگام سازی کند. در این شرایط شما می توانید فضای ذخیره سازی آیکلود را به میزان بیشتری بخرید و یا این که میزانی از این فضا را آزاد کنید.

3) ویرایش و یا حذف تصاویر در آیکلود

بهتر است به خاطر داشته باشید که هر تغییری که در یکی از دستگاه های خود در تصاویر انجام دهید، در مابقی دستگاه ها نیز اعمال خواهد شد. بنابراین وقتی عکسی را در آیفون خود ویرایش می کنید، اگر با آیپد نیز آن عکس را باز کنید، نسخه ویرایش شده را مشاهده می کنید. بعلاوه اگر تصویری را از یک دستگاه خود حذف کنید، از سایر دستگاه ها نیز حذف می گردد. با این حال اگر به صورت اتفاقی یک مورد را پاک کردید و به آن احتیاج داشتد، به سراغ پوشه Recently Deleted بروید زیرا تصاویر و ویدیوها به صورت معمولی در مدت 30 روز در این پوشه باقی می مانند.

جمع بندی

با مطالعه کامل این مقاله شما به راحتی می توانید به تمامی عکس های آی کلاود خود در همه دستگاه ها دسترسی داشته باشید. در حقیقت iCloud Photos یک ویژگی عالی برای نگه داشتن عکس های شما در همه دستگاه هاست. در کل iCloud Photos قابلیت های زیادی را برای کاربران ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید به تمامی این ویژگی ها دسترسی پیدا کنید.

آیا شما هم از سرویس آی کلاود اپل استفاده می کنید؟ نظر شما در خصوص تنظیم تصاویر در آی کلاود که در این مطلب به آن پرداختیم چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2131

به "نحوه تنظیم و همگام سازی تصاویر در آی کلاود دستگاه های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تنظیم و همگام سازی تصاویر در آی کلاود دستگاه های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید