نقش رژیم غذایی در سرطان پروستات

به گزارش مجله زیبایی زندگی، چربی: نرخ ابتلا به سرطان پروستات از هر کشور به کشور دیگر به شدت فرق دارد، بالاترین تعداد متعلق به کشورهایی است که مردم آن بیشتر از غذاهای چرب استفاده می نمایند. در حقیقت، تعداد مرگ و میر بر اثر این بیماری در یک کشور خاص، با میانگین اندازه کالری مصرفی ناشی از چربی در رژیم غذایی معمول اهالی این کشور نسبت مستقیمی

نقش رژیم غذایی در سرطان پروستات

نقش رژیم غذایی در سرطان پروستات

بخش بزرگی از پیشگیری سرطان پروستات بر تغذیه متمرکز شده است. فاکتورهای اصلی اینها هستند:

چربی: نرخ ابتلا به سرطان پروستات از هر کشور به کشور دیگر به شدت فرق دارد، بالاترین تعداد متعلق به کشورهایی است که مردم آن بیشتر از غذاهای چرب استفاده می نمایند. در حقیقت، تعداد مرگ و میر بر اثر این بیماری در یک کشور خاص، با میانگین اندازه کالری مصرفی ناشی از چربی در رژیم غذایی معمول اهالی این کشور نسبت مستقیمی دارد.

سبزی: تعدادی از مطالعات، رژیمی شامل اندازه زیادی سبزی را با کم شدن ریسک ابتلا به سرطان پروستات مرتبط دانسته است. برای مثال، یک تحقیق نشان داده است سرطان پروستات در میان مردانی که در هفته 28 وعده یا بیشتر سبزی مصرف می نمایند، بسیار کمتر از مردانی است که 14 وعده و کمتر سبزی میل می نمایند.

ماهی: در یک تحقیق، نسبت ابتلا به سرطان پروستات در میان مردانی که ماهی مصرف نمی کردند و مردانی اندازه میانه یا زیادی ماهی در برنامه غذایی داشتند، دو تا سه برابر اعلام شد. از جمله ماهی هایی که منابع غنی اسیدهای چرب بوده و بر علیه سرطان پروستات و بیماری های دیگر عمل می نمایند می توان به ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ماکرل اشاره نمود.

تا به امروز تحقیقات در این زمینه، هیچ برنامه غذایی مشخصی را ارایه نداده است، با این حال، شما می توانید از روش های آزموده شده زیر یاری بگیرید: مقدار مصرف میوه، سبزی و غلات کامل را افزایش دهید. مواد غذایی حاوی چربی اشباع شده و کلسترول بد را کمتر مصرف نمایید. مصرف قند (در خوراکی های مختلف) و نمک را محدود کنید. از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری نمایید. حجم وعده های غذای خود را متعادل نموده و کالری مصرفی خود را کنترل کنید.

منبع: http://www.salamat.com

ae

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1838

به "نقش رژیم غذایی در سرطان پروستات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش رژیم غذایی در سرطان پروستات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید