نگارخانه اندیشه یک نمایشگاه آثار هنری نگارگری و تذهیب و تشعیر را برگزار می نماید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، ایسنا/ براساس گزارشات منتشر گشته، نگارخانه اندیشه یک نمایشگاه آثار هنری نگارگری و تذهیب و تشعیر را برگزار می نماید.

نگارخانه اندیشه یک نمایشگاه آثار هنری نگارگری و تذهیب و تشعیر را برگزار می نماید

نمایشگاه نقاشی گروهی آثار پریسا رحمانی، برنامه تازه نگارخانه اندیشه برای نمایش آثار هنرمندان رشته های تجسمی است.

در این نمایشگاه نقاشی آبرنگ، آثاری از پریسا رحمانی و جمعی از هنرجویان در رشته های نگارگری (مینیاتور)، تذهیب و تشعیر به نمایش درآمده و در معرض دید عموم علاقمندان به هنر قرار میگیرد.

این نمایشگاه تا پنجشنبه 10 آذر ادامه دارد و ورود برای عموم علاقمندان بلامانع است. بعلاوه ورکشاپ گروهی در طول هفته جاری ویژه عموم علاقمندان برگزار می گردد.

نگارگری یا مینیاتور یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که با عنوان نقاشی ظریف شناخته می گردد. این هنر در گذشته بیشتر برای کتاب آرایی ادبی، علمی و پزشکی یا به گونه جداگانه (مرقع) استفاده میشد اما امروزه از محدوده کتاب آرایی فراتر رفته است.

تذهیب، هنر آراستن متون، کتاب ها، تابلوها و آثار و بناهای هنری و تاریخی با شیوه های مختلف نگارگری و طراحی است. هنرمند تذهیب کار با استفاده از نقوش بدیع و زیبا و بکارگیری رنگ ها و زرکاری، آثار هنری را تزئین می نماید.

تشعیر، روشی در تذهیب و نقاشی ایرانی یا نگارگری است که در آرایش کتاب یا قطعات خط و مینیاتور و مرقعات استفاده می گردد. در تشعیرسازی، حاشیه صفحه ها را با نقش مایه هایی از حیوان، مرغ، گل و گیاه می آرایند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2208

به "نگارخانه اندیشه یک نمایشگاه آثار هنری نگارگری و تذهیب و تشعیر را برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگارخانه اندیشه یک نمایشگاه آثار هنری نگارگری و تذهیب و تشعیر را برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید