پیشنهاد جدید معارضان الجزایری برای خروج از بحران

به گزارش مجله زیبایی زندگی، معارضان الجزایری پیشنهادی برای خاتمه بحران در کشورشان مطرح کردند.

پیشنهاد جدید معارضان الجزایری برای خروج از بحران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های الجزایری، احزاب معارض و سندیکاهای الجزایر روز شنبه نقشه راهی برای خاتمه دادن به بحران سیاسی و اعتراضات در این کشور که از چند هفته قبل شروع شده ارائه کردند.

بر اساس این گزارش دوره ریاست جمهوری بوتفلیقه بیست و هشتم آوریل آینده به خاتمه می رسد و احزاب معارض و سندیکاها پیشنهادی مبنی بر شروع دوره انتقالی از این روز به بعد را مطرح نموده اند.

طبق این نقشه راه هیئتی ریاستی که اداره امور کشور را بر عهده خواهد گرفت تشکیل خواهد شد. اعضای هیئت انتقالی حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده و حمایت از نامزد خاصی را ندارند.

این پیشنهاد جدید معارضان در حالی مطرح شده است که الجزایر روزهای شنبه و آدینه گذشته صحنه تظاهرات سراسری برای کناره گیری فوری بوتفلیقه بوده است.

بوتفلیقه 82 ساله بیست و دوم فوریه گذشته نامزدی خود برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر را که قرار بود هجدهم آوریل برگزار گردد گفت و این تصمیم خشم شهروندان الجزایری را برانگیخت و موجی از تظاهرات ها و راهپیمایی های گسترده در این کشور به راه افتاد.

در پی اعتراضات سراسری رئیس جمهور الجزایر اوایل ماه جاری میلادی ضمن انصراف از نامزدی، انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق انداخت و این یعنی اینکه او عملا تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در قدرت باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 163

به "پیشنهاد جدید معارضان الجزایری برای خروج از بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد جدید معارضان الجزایری برای خروج از بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید