چگونه آخر هفته ای پرتحرک می تواند فواید ورزش روزانه را به همراه داشته باشد؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مزایای ورزش روزانه برای سلامت مدت هاست که شناخته شده است. فعالیت بدنی می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد، استخوان ها و عضلات را تقویت کند، احتمال افتادن را کم کند، روحیه را بهبود بخشد، در انجام کارهای روزمره یاری کند، به خواب بهتر یاری کند و توانایی های شناختی را تقویت کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می نماید که افراد به طور میانگین 150 دقیقه فعالیت با شدت میانه و دو روز تقویت عضلات در هفته داشته باشند. این فعالیت ها می تواند شامل ورزش، دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی سریع یا هر حرکت دیگری که برای شما لذت بخش است، باشد.

چگونه آخر هفته ای پرتحرک می تواند فواید ورزش روزانه را به همراه داشته باشد؟

آیا آخر هفته های پرتحرک جایگزین ورزش روزانه است؟

یک تحقیق تازه نشان می دهد که مهم نیست ورزش ها در طول هفته پخش شده یا همه در آخر هفته انجام شوند؛ نتایج و فواید یکسانی برای شما خواهند داشت. این پژوهش تازه نیست. در سال 2022، یک مطالعه گسترده در JAMA Intern Med به آنالیز نتایج سلامت برای 350,978 بزرگسال پرداخت که فعالیت های بدنی خود را گزارش کردند. به طور خلاصه، پژوهشگران تفاوت معناداری در نرخ مرگ و میر بین افرادی که تمام تمرین های خود را در آخر هفته انجام می دادند (اصطلاحاً جنگجویان آخر هفته weekend warriors) و کسانی که این 150 دقیقه را در طول هفته تقسیم نموده بودند، مشاهده نکردند. بعلاوه هر دو گروه نسبت به افراد بی تحرک، نرخ مرگ و میر کمتری داشتند.

پژوهش تازهتری که در سپتامبر 2024 در نشریه Circulation منتشر شد، نتایجی مشابه داشت. این مطالعه که بر روی شرکت نمایندگان بریتانیایی انجام شد، نشان داد که جنگجویان آخر هفته و کسانی که به طور منظم ورزش می نمایند، هر دو در مقایسه با افرادی که کمتر از 150 دقیقه فعالیت با شدت میانه تا شدید در هفته داشتند، خطر کمتری برای بیش از 200 نوع بیماری دارند. به طور خاص، این خطر کمتر شامل حمله قلبی، سکته، دیابت و فشار خون بالا می گردد.

این یافته ها چه تاثیری در زندگی روزمره دارند؟ برای آغاز، شاید نیازی نباشد هر روز قبل یا بعد از کار به باشگاه بروید. اگر ورزش های روزانه به شما یاری می نمایند که از نظر ذهنی بهتر باشید، یا ترجیح می دهید تمرین های کوتاه تری در طول هفته انجام دهید و آخر هفته ها استراحت کنید، این کاملاً خوب است. بعلاوه اگر ترجیح می دهید چند کلاس زومبا در آخر هفته شرکت کنید، این هم قابل قبول است.

مهم ترین نکته این است که ورزش و زمان بندی آن باید متناسب با سبک زندگی و زمان بندی شما باشد. نکته کلیدی این است که ورزشی را انتخاب کنید که بتوانید به آن پایبند باشید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2373

به "چگونه آخر هفته ای پرتحرک می تواند فواید ورزش روزانه را به همراه داشته باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آخر هفته ای پرتحرک می تواند فواید ورزش روزانه را به همراه داشته باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید