چین از گردشگران سیگاری خالی می گردد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: با اجرای قانون جدید، چین از گردشگران سیگاری خالی می گردد.

چین از گردشگران سیگاری خالی می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، در شرایطی که در سالهای اخیر تعداد گردشگران چین فرایند صعودی داشته، با اجرای قانون جدیدی که در شهر پکن، پایتخت چین و مقصد نخست گردشگری این کشور شروع شده، پیش بینی می گردد چین از گردشگران سیگاری خالی گردد.

براساس قانون جدید استعمال سیگار در تمامی مکانهای عمومی شامل رستورانها، ادارات و وسایل حمل و نقل عمومی در چین ممنوع شده و حتی سیگار کشیدن در نزدیکی بیمارستانها و مدارس نیز ممنوع شده و کسانی که از این قانون سرپیچی نمایند در مرتبه اول موظف به پرداخت 32 یورو جریمه هستند.

از سوی دیگر با اجرای قانون جدید اتاق های مخصوص مصرف سیگار در فرودگاه پکن که بیشتر مشتریانش گردشگران بودند نیز بسته شده و توالت ها نیز به سنسورهای معین میزان دود مجهز می شوند، این در حالی است که در گذشته نیز در گزارشی که از سوی آموزشگاه گردشگری چین منتشر شده بود از آلودگی هوا به عنوان فاکتور اصلی پایین آمدن تعداد گردشگران خارجی و داخلی این کشور نامبرده شده بود.

چین در شرایطی از گردشگران سیگاری خالی می گردد که در سالهای اخیر این کشور به یکی از مقاصد برتر گردشگری دنیا تبدیل شده و تنها در سال 2013 نزدیک به 440 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که بیشترین میزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری در بین کشورهای آسیایی میزبان گردشگران محسوب می گردد.

چین در حال حاضر مقصد سوم گردشگری دنیا بوده و سیاستهای جدید دولت پکن که توسعه صنعت گردشگری یکی از ارکان آن است، از دهه 90 میلادی شروع شده که حاصل اجرای آنها، رشد چشمگیر تعداد گردشگران این کشور در یک بازه زمانی 10 ساله (1996 تا 2006) بوده است.

دولت چین نیز که برای جذب 100 میلیون نفر گردشگر در سال 2020 و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری دنیا هدفگذاری نموده با توجه به عملکرد پیروز دولت چین در طول دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر گوآنگجوو با جذب نزدیک به نیم میلیون گردشگر و جذب بیش از یک میلیون گردشگر در زمان برگزاری مسابقات المپیک پکن در سال 2008، رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست.

دولت چین همچنین برنامه های زیادی برای جذب گردشگر به واسطه حضور پررنگ در نمایشگاههای بین المللی صنعت گردشگری بویژه نمایشگاههای گردشگری برلین، بازار دنیای سفر، فیتور و بازار گردشگری عرب داشته و سازمان دنیای دنیاگردی نیز در گزارشی از رشد چشمگیر صنعت گردشگری چین، این کشور را با بیشترین میزان رشد در زمینه کسب درآمد از محل صنعت گردشگری، در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار داده است.

منبع:فارس

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 609

به "چین از گردشگران سیگاری خالی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از گردشگران سیگاری خالی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید