چین دیپلمات ارشد آمریکا را احضار کرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، چین امروز سه شنبه در اقدامی اعتراض آمیز، دیپلمات ارشد واشنگتن (سرپرست سفارت آمریکا در پکن) را احضار کرد.

چین دیپلمات ارشد آمریکا را احضار کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وب سایت وزارت خارجه چین در این خصوص اظهار داشت: معاون وزارت امور خارجه چین نماینده آمریکا در پکن را برای اعتراض جدی و محکومیت این مسئله (تحریم های اخیر واشنگتن علیه پکن) فراخوانده است.

بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه چین در این باره می افزاید: اقدامات متقابلی (علیه آمریکا) انجام خواهید داد.

این در حالیست که وزارت خزانه داری آمریکا دیروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اظهار داشت که تحریم هایی را علیه 14 مقام چینی اعمال نموده است.

بهانه وزارت خزانه داری آمریکا از اقدام خصمانه دیروز علیه پکن، تحولات هنگ کنگ ادعا شده بود!

خبرگزاری رویترز در این باره اظهار داشت: مقام های تحریم شده همگی از اعضای کنگره ملی چین هستند.

ماه گذشته چین قطعنامه ای را تصویب کرد که بر اساس آن هر قانون گذاری که از استقلال منطقه هنگ کنگ حمایت یا امنیت ملی را تهدید کند، باید رد صلاحیت گردد؛ مصوبه ای که به برکناری 4 نفر از قانون گذاران هنگ کنگی انجامید.

در همین رابطه، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر در بیانیه ای مداخله جویانه ادعا نموده بود: اقدامات اخیر پکن مبنی بر رد صلاحیت قانون گذاران هوادار دموکراسی در شورای قانون گذاری هنگ کنگ، شکی باقی نمی گذارد که حزب کمونیست چین به صورت آشکاری تعهدات بین المللی خود تحت اعلامیه مشترک چین- بریتانیا و وعده هایش به مردم هنگ کنگ را نقض نموده است.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا هنگ کنگ را به عنوان اهرم و بهانه ای برای اعمال فشار بر چین در دست گرفته و هر تصمیمی که پکن در مورد هنگ کنگ اتخاذ می نماید بهانه ای می گردد تا واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه مقامات چینی اعمال کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1398

به "چین دیپلمات ارشد آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین دیپلمات ارشد آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید