گرامی باد! متفاوت ترین روز معلم

به گزارش مجله زیبایی زندگی، دوازدهم اردیبهشت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری است و به گمانم امسال متفاوت ترین روز معلم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود. برای نخستین بار مدرسه ها در خانه شکل گرفته و والدین و معلمان گرانقدر با همدلی و مهربانی در حال عبور از یکی از نشیب های تاریخی جهان هستند. ضمن تبریک به معلمین ارزشمند و خستگی ناپذیر کشور، اعتقاد دارم بدون تردید معلمان و دانش آموزان و والدین همدل، این روزهای سخت را با درایت و صمیمیت و صبوری به انتها خواهند رساند و فرازهای بهتری در روزهای آینده برای همه ما فراخواهد رسید.

گرامی باد! متفاوت ترین روز معلم

به یاد می آوریم که سال 98 در حالی نفس های آخرش را می کشید که چشم انداز پیش رو برای سال جدید، به سبب شیوع ویروس کرونا تار و طوفانی بود. خوشبختانه همه مردم ایران با همدلی و رعایت دستورالعمل ها تا امروز توانستند از این بحران جهانی سربلند بیرون بیایند. اما آنچه در این متفاوت ترین سال تحصیلی، دغدغه همه مسوولان کشور به ویژه مسوولان آموزشی و والدین را تشکیل می داد، نحوه حضور در مدرسه و چگونگی استمرار امر مهم آموزش و پرورش بود.

مسوولان آموزشی و معلمین عزیز کشور در این شرایط کاری جدید و آموزشی متفاوت، بار دیگر نشان دادند اینکه امام راحل(ره) فرمودند معلمی شغل انبیاست، فقط یک شعار صرف نیست و علاوه بر اینکه حقیقتی را بازتاب می دهد که در روایات و احادیث و اندیشه های متقن دینی ریشه دارد در عمل نیز ساری و جاری بوده و همه دست اندرکاران برای انجام آن متعهد هستند.

هم از این روست که معتقدم این متفاوت ترین روز معلمی است که فرزندان ما و نیز نسل ما تجربه می کنند و امیدوارم خداوند رحمان، به کمک آدمیان بیاید تا این پیشامد نیز در این ماه عزیز از جهان رخت بر کند و باز صدای زنگ مدرسه و هیاهوی فرزندان مان در حیاط مدرسه به آسمان برود.

امسال چاره ای نداریم و باید صبور باشیم تا روزهای سخت امروز به خاتمه سلام کند، آنچه در این روزها مرهم همه ماست، همدلی و مهربانی است. همان اندازه که معلمین ما برای دانش آموزان بی تابی می کنند، فرزندان عزیز دانش آموز و آینده سازان ما هم دلتنگ معلمین و مدرسه و دوستان شان هستند. به معلمین گرانقدر کشور درود و تبریک می گوییم و از خداوند مهربان بهترین روزها را توام با سلامتی برایشان آرزو می کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1021

به "گرامی باد! متفاوت ترین روز معلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرامی باد! متفاوت ترین روز معلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید