25 هزار واحد تولیدی در کشور تحت پوشش استاندارد هستند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، مصطفی رامندی صبح پنج شنبه در همایش تجلیل از واحدهای تولیدی برتر در حوزه استاندارد در خراسان جنوبی اظهار گرد: شعار امثال هفته ملی استاندارد استاندارد بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی است.

25 هزار واحد تولیدی در کشور تحت پوشش استاندارد هستند

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران بیان نمود: ممکن است برخی این نکته را بیان نمایند از لحاظ تکنولوژی ما هنور در عصر انقلاب صنعتی اول و دوم هستیم ولی باید به این نکته اشاره نمود که در هر شرایطی بالاخره مصرف نماینده نمادهای تکنولوژی انقلاب صنعتی چهارم چون هوش مصنوعی هستیم.

رامندی ادامه داد: اگر می خواهیم از مزایای نمادهای انقلاب چهارم صنعتی استفاده کنیم باید استانداردهای مرتبط با آن را بومی سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود 22 هزار استاندارد بین المللی تبیین و تعریف شده است، اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد ایران توانسته در بین بیش از 100 کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد سازی رتبه 22 را کسب کند.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در حال حاضر 130 هزار واحد فراوریی از وزارت صنعت، معدن و تجارت پروانه گرفته اند که از این تعداد 25 هزار واحد فراوری تحت پوشش سازمان استاندارد هستند.

رامندی اظهار کرد: در حال حاضر 800 قلم کالا مشمول استاندارد اجباری هستند که آزمایش های کنترل کیفیت آن به یاری دو هزار 500 آزمایشگاه همکار انجام می گردد.

وی بیان نمود: بر اساس سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی همه کالاهای فراوری داخل باید تحت پوشش استاندارد قرار بگیرند که برای رسیدن به این مهم باید مطالبه گری استاندارد سازی سازی کالاها از سوی مردم نیز صورت گیرد.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به نقش سامانه های مرتبط با کنترل کیفیت و سازمان استاندارد ایران در حفظ و حراست از محیط زیست، گفت: 25 هزار واحد صنعتی تحت پوشش به طور متوسط مشمول 40 فقره بازرسی، آزمون و بسیاری از موارد دیگر می شوند.

رامندی اظهار کرد: اگر این اتفاق به صورت دستی انجام بگیرد حدود هشت هزار و 300 برگه کاغذ مورد استفاده و به طبع آن 600 درخت قطع می گردد، ولی با سامانه نظارت بر اجرای استاندارد از این اتفاق جلوگیری شده است.

وی یادآور شد: سالانه حدود 8 هزار مجوز صادرات و واردات و 35 هزار پروانه کاربری علامت استاندارد و تمدید آن صادر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 66

به "25 هزار واحد تولیدی در کشور تحت پوشش استاندارد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 هزار واحد تولیدی در کشور تحت پوشش استاندارد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید