7 شغل پردرآمد برای معلولین و افراد توان یاب

به گزارش مجله زیبایی زندگی، بخشی از توانایی های توان یابان و معلولین، به واسطه یک حادثه یا به صورت مادرزادی با محدودیت هایی روبروست. محدودیت هایی که می تواند کار و زندگی روزمره آن ها را تحت الشعاع قرار دهد. در کشورهای در حال توسعه، معلولیت و توان یابی بیشتر از سایر کشورها می تواند به محدودیت در انتخاب شغل منجر گردد و به همین علت، انتخاب شغل برای این افراد گاهی به یک دغدغه بدل می گردد؛ در چنین شرایطی، فرقی ندارد که از ابتدای زندگی با مساله معلولیت روبه رو شده باشند یا این شرایط در اثر بیماری یا سانحه به وجود آمده باشد. درست است که با داشتن معلولیت، خدمت رسانی به خود، خانواده و کار کردن سخت به نظر می رسد اما فرد توان یاب می تواند شرایط زندگی و کاری مناسب خودش را داشته باشد و نباید اجتماع را ترک کند. با ما همراه شوید تا 7 شغل پردرامد برای معلولین و توان یابان را مرور کنیم و مطمئن باشید که هر فردی با هر شرایطی، با توجه به توانمندی های خود می تواند شغل مناسب و پردرآمدی را انتخاب کند.

7 شغل پردرآمد برای معلولین و افراد توان یاب

1- رانندگی

افراد توان یاب محدودیت در جابه جایی دارند و اوضاع شهری از لحاظ در نظر گرفتن امکانات شهری برای عبور و مرور آن ها نابسامان است. رانندگی و مستقر بودن در ماشین شخصی، گزینه مناسبی است که یک شغل پردرامد برای معلولین محسوب می گردد. توان یابان دارای کارت بهزیستی، از پرداخت کمیسیون به شرکت های تاکسی اینترنتی مسافری معاف هستند.

2- اپراتور دستگاه های فراوری در محیط های صنعتی

اپراتورهای دستگاه های فراوریی و صنعتی مثل سیستم پمپ نفت و اپراتورهای پالایشگاه و دستگاه های میزان گیری مورد نظر هستند که واحدهای تصفیه یا فرآوری نفت را کنترل می نمایند. اپراتوری دستگاه های فراوری از جمله مشاغلی است که احتیاج به تحرک بالایی ندارد و در فهرست عایدیزاترین مشاغل روز جهان است و می تواند جزو گزینه های شغل های پردرامد برای معلولین باشد.

3- استخدام در تیم خدمات مشتری

این کار برای توان یابانی که تکلم مناسبی دارند، ایده آل است و یک شغل پرعایدی محسوب می گردد. اگر از فن بیان بالایی برخوردار هستید، در این حرفه سخنگوی شرکت مورد نظر خواهید بود و به سوالات مشتریان پاسخ می دهید. سوالاتی مربوط به نحوه کار شرکت یا کارگاهی که در آن مشغول به کار هستید.

4- تعمیرکار خودرو

جراحی خودرو و سروکله زدن با موتور و رادیات ماشین سخت است، اما هم احتیاج به تحرک و جابه جایی زیادی ندارد و هم عایدی آن به زحمتش می ارزد و می تواند از گزینه های شغل پرعایدی برای معلولین باشد.

5- بازاریابی تلفنی

بازاریابی از جمله مشاغلی است که احتیاج به تحرک بالایی ندارد و در ضمن شغل بازاریابی این روزها خیلی فراگیر شده. اگر بتوانید با استفاده از فنون بازاریابی، مشتری ها را جذب کنید و فروش محصول را بالا ببرید، پورسانت خوبی دریافت می کنید.

6- انواع کارهای مونتاژ

مونتاژ کامپیوتر، کلید و پریز، چندراهی برق، سیم سیار، لوازم برقی، قطعات صنعتی، لوازم الکترونیک و حتی مونتاژ انواع اسباب بازی های رباتیک هم جزو مشاغلی هستند که عایدی خوبی دارند و به توان حرکتی بالایی احتیاجمند نیستند.

7- نقشه کشی

پیش بینی می گردد که احتیاج به نقشه کش در حوزه معماری بین سال های 2016 تا 2026، هشت درصد افزایش یابد. بعلاوه، انتظار می رود فرصت های نقشه کشی در حوزه برق و الکترونیک در همین بازه زمانی، هفت درصد افزایش یابد. با این آمار، تهیه نقشه های فنی بر اساس مشخصات و محاسبات مشخص، از جمله گزینه هایی است که می تواند به عنوان شغل پردرامد برای معلولین مطرح گردد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2146

به "7 شغل پردرآمد برای معلولین و افراد توان یاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 شغل پردرآمد برای معلولین و افراد توان یاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید