8 نکته ساده برای سم زدایی بدن در تابستان

به گزارش مجله زیبایی زندگی، بدن یک سیستم پیچیده است که در آن اندام ها با هماهنگی و همکاری دیگر سعی می نمایند شما را سالم و زنده نگه دارند. همانطور که یک دستگاه به منظور درست کار کردن، احتیاج به نظافت و تمیز کردن دارد، بدن نیز برای ارائه عملکرد صحیح باید پاکسازی شده و سموم از آن خارج شوند تا جذب مواد مغذی افزایش یابد. برترین راه سم زدایی بدن، مصرف مداوم میوه ها و سبزیجات تازه است.

8 نکته ساده برای سم زدایی بدن در تابستان

میوه ها و سبزیجات سرشار از آب، مواد مغذی و فیبر هستند و سیستم گوارش را تقویت می نمایند. از این رو گنجاندن آن ها در رژیم غذایی و ایجاد بعضی تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند به شما در پاکسازی بدن یاری کند.

نکاتی برای سم زدایی بدن در تابستان

اگر در فصل تابستان بیشتر اوقات احساس ضعف، خستگی و تنبلی می کنید، باید بدن خود را سم زدایی کنید. تجمع سموم هم چنین می تواند باعث سردرد های مکرر، مسائل گوارشی، نوسانات خلقی، حساسیت های پوستی، یبوست و بسیاری مسائل دیگر گردد.

راه های ساده ای برای سم زدایی بدن در فصل تابستان و حفظ سلامتی و سطح انرژی وجود دارد که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می گردد:

1. سبزیجات برگدار بیشتری بخورید

سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کاهو، کلم پیچ، ریحان و شاهی سرشار از مواد مغذی، فیبر و عمدتاً کلروفیل هستند. فیبر و کلروفیل موجود در این مواد غذایی می تواند بدن شما را سم زدایی کند. سبزی های برگ دار بعلاوه عملکرد کبد، که یک عضو اصلی سم زدا در بدن است، را تقویت می نمایند.

2. لیمو را در رژیم غذایی خود بگنجانید

لیمو سرشار از ویتامین C و سایر مواد مغذی است که می تواند به بهبود عملکرد کبد یاری کند. آب لیمو هم چنین به عنوان یک ادرارآور عمل می نماید و می تواند به راحتی سموم مضر را از بدن شما دفع کند. این میوه شگفت انگیز برای هضم غذا و کاهش وزن نیز مفید است.

3. چغندر را نباید فراموش کنید

چغندر با دارا بودن آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی زیاد برای سلامت کلی شما مفید است. چغندر هم چنین سرشار از فیبر است و آب چغندر به پاکسازی کبد و معده یاری می نماید. طبق تحقیقات، چغندر حاوی یک ماده مغذی گیاهی مهم به نام بتالین است که در سم زدایی نقش مهمی دارد.

4. میوه های تازه بخورید

یکی از برترین راه ها برای حذف سموم از بدن، کاهش مصرف غلات و گنجاندن انواع میوه های تازه در رژیم غذایی است. بیشتر میوه ها مانند سیب، هندوانه و پرتقال سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیبر و سایر مواد مغذی هستند و محتوای آب بالایی دارند. از این رو، خوردن اندازه زیاد میوه های تازه می تواند به افزایش سطح انرژی و سلامت کلی شما یاری کند. میوه جزو مواد غذایی زودهضم است و اگر قصد سم زدایی دارید، یک انتخاب عالی برای شماست.

5. چای سبز بنوشید

چای سبز منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها و یکی از برترین نوشیدنی هایی است که به حذف سموم از بدن یاری می نماید. هم چنین متابولیسم را افزایش می دهد، باعث کاهش وزن می گردد و شما را از انواع سرطان در امان نگه می دارد.

6. قند و شکر را حذف کنید

مصرف بیش از حد قند به طور منظم می تواند باعث افزایش وزن، دیابت، بیماری قلبی، بی حالی و دیگر مسائل گردد. اگر از رژیم سم زدایی پیروی می کنید، ضروری است شکر را کنار بگذارید.

7. پروتئین بیشتری مصرف کنید

پروتئین به دفع سموم از بدن یاری می نماید. از این رو، هنگامی که در تابستان رژیم سم زدایی را دنبال می کنید، باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. هضم پروتئین به زمان بیشتری احتیاج دارد و از همین جهت شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. غذا های غنی از پروتئین، آنتی اکسیدان ها و اسید های آمینه را برای بدن فراهم می نمایند که هر دو جزء ضروری مکانیسم سم زدایی هستند.

8. لبنیات و گندم را حذف کنید

گندم حاوی گلوتن است که یک پروتئین سخت هضم است. شیر و فرآورده های لبنی نیز حاوی قندی به نام لاکتوز هستند که هضم آن سخت است. به منظور سم زدایی بدن، بهتر است از مصرف گندم و مواد لبنی پرهیز کنید تا عملکرد گوارشی سالمی داشته باشید و سم زدایی را تقویت کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2316

به "8 نکته ساده برای سم زدایی بدن در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته ساده برای سم زدایی بدن در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید