Hades به عنوان اولین بازی تاریخ جایزه ادبی هوگو را دریافت کرد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، جایزه هوگو یکی از قدیمی ترین و معتبرترین جوایز تاریخ در زمینه داستان های علمی تخیلی است که به افتخار هوگو گرنبزک، بنیان گذار مجله داستان های شگفت انگیز (Amazing Stories) نامگذاری شده است. حال بازی روگ لایک Hades، به عنوان اولین بازی تاریخ، جایزه هوگو را در هفتاد و نهمین رویداد سالانه Worldcon دریافت نموده است.

Hades به عنوان اولین بازی تاریخ جایزه ادبی هوگو را دریافت کرد

این افتخار بدست آمده برای استودیوی سوپرجاینت گیمز به وسیله حساب توییتر Worldcon که جوایز را سازماندهی و میزبانی می نماید، اعلام شد. جوایز هوگو روی آثار سال قبل یعنی 2020 تمرکز می نماید و Hades را در برابر بازی های دیگری مانند Animal Crossing: New Horizons، Blaseball، Final Fantasy 7 Remake، Spiritfarer و The Last of Us: Part 2 قرار می دهد. گرگ کاساوین، نویسنده و کارگردان خلاقیت استودیوی سازنده در بیانیه ای گفت که او و اعضای تیم بسیار مفتخر هستند که اولین دریافت کننده جایزه هوگو در بخش برترین بازی ویدیویی هستند.

او در ادامه اضافه نمود:

همانطور که سال گذشته اعلام شد، برترین بازی ویدیویی به عنوان یک بخش ویژه برای جوایز سال جاری اضافه شده است. دسته بندی برترین بازی های ویدیویی قبلا در جوایز هوگو در سال 2006 میلادی گنجانده شده بود، اما به گفته برگزارکنندگان، به علت عدم علاقه در نهایت کنار گذاشته شد. در واقع برای دائمی کردن یک موضوع و دسته بندی نو، اعضای انجمن علمی تخیلی جهانی باید در دو جلسه تجاری متوالی به آن رأی دهند. با این که قرار بود جایزه برترین بازی ویدیویی سال جاری به صورت ویژه اهدا گردد، کولت فوزارد به عنوان رییس مراسم گفت که کمیته مطالعه هوگو در حال آنالیز برترین بازی یا تجربه تعاملی به عنوان یک موضوع دائمی است.

بازی Hades در حال حاضر روی کنسول های نسل هشتم و نهمی ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه های شخصی در دسترس است. بازی داستان زاگرئوس، پسر هیدس را روایت می نماید که در پی فرار از قلمروی پدرش در دنیای زیرین است و در این راه از هیچ روشی دریغ نمی نماید. زاگرئوس که با سلاح های مختلف مسلح است، در قلمروها با دشمنان و باس های مختلفی در یک خط داستانی پیوسته مبارزه می نماید.

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1996

به "Hades به عنوان اولین بازی تاریخ جایزه ادبی هوگو را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Hades به عنوان اولین بازی تاریخ جایزه ادبی هوگو را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید