عقب نشینی مصلحتی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، عوت نشدن کیانوش رستمی یکی از ویژگی های لیست برخواه است. اما موضوع از این قرار است که کسی کیانوش را کنار نگذاشته، بلکه او نخواسته در رقابت های جهانی شرکت کند.

عقب نشینی مصلحتی

به گزارش خبرنگاران، رضا عباسپور - شورای فنی وزنه برداری درحالی به لیست حسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه برداری برای شروع مرحله نخست اردوی جهانی مجوز داد که سید ایوب موسوی و کیانوش رستمی تا اطلاع ثانوی در ترکیب تیم ملی نیستند. در این جلسه فهرست تیم ملی برای رقابت های جهانی اعلام شد که دعوت نشدن کیانوش رستمی یکی از ویژگی های این لیست است. البته این موضوع نکته های قابل توجهی دارد و جالب است ورزشکاری که مدتها در تمرینات حضور نداشته، به عنوان کسی که کنار گذاشته گردیده، معرفی می گردد. در حالیکه اصلا کیانوش نمی خواسته در این مرحله از تمرینات باشد .

***

جلسه شورای فنی وزنهبرداری بعد از عملکرد نه چندان قابل دفاع تیم ملی وزنهبرداری در بازیهای آسیایی (با توجه به اوت چهار وزنه بردار)، با توصیه علی مرادی رییس فدراسیون برگزار گردید. این نشست که با حضور سرمربیان تیمهای پایه و بزرگسالان کشورمان تدارک دیده گردیده بود، محورهایی چون بررسی عملکرد تیم ملی بزرگسالان در بازی های آسیایی و مشخص تکلیف تیم نوجوانان را در خود داشت. .

دعوت از برخی اوتیها برای مدیریت حواشی

محور اصلی جلسه شورای فنی وزنهبرداری، بررسی شرایط و حواشی تیم ملی وزنهبرداری بزرگسالان بود. تیمی که در بازیهای آسیایی 2018 امید به مدال آوری بیشتری داشت اما بخاطر حواشی خودساخته با وجود کسب 4مدال (2طلا، 1 نقره و 1 برنز) 4 وزنهبردار اوتی هم در جاکارتا روی دستش ماند. 4 اوتی که در تاریخ حضور وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی بی سابقه بود! بر همین اساس و بعد از ماجراهای عجیب و غریبی که در طول سفر کاروان وزنهبرداری برای این تیم رخ داد و همچنین خداحافظی غافلگیر نماینده بهداد سلیمی از جهانی قهرمانی، رییس فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت با برگزاری جلسه فوقالعاده هرچه سریعتر فضای ملتهب تیم ملی وزنهبرداری را آرام کند تا در آستانه رقابتهای جهانی ترکمنستان، وزنه برداری ایران از این به هم ریختگی خارج گردد.

در همین راستا محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی دست پر در جلسه شورا حاضر شد. کنار برخواه، علی امینی فرد مربی تیم نوجوانان هم حضور داشت تا او نیز توضیحات شفافی در خصوص شرایط مسافران بوینس آیرس ارایه دهد.

در این جلسه برخواه فهرستش را برای رقابت های جهانی خاطرنشان کرد موارد متعددی در لیست جهانی برخواه به چشم میخورد. یکی از آنها دعوت مجدد برخی اوتیهای بازیهای آسیایی به اردوی جهانی است، البته برخلاف آنچه برخواه در مصاحبه خود اعلام نموده بود، عدم حضور کیانوش رستمی در اردوی جهانی، نه بخاطر مخالفت شورا و کادرفنی با حضور این وزنهبردار، بلکه بخاطر تمایل نداشتن خود کیانوش و انصراف موقتی او از ملیپوش بودن تا اطلاع ثانوی، جایگزین شدن تعدادی از جوانان آیندهدار وزنهبرداری در ترکیب تیم ملی و... از نکته های این لیست به حساب می آید.

البته فدراسیون وزنه برداری و شورای فنی خیلی سعی دارند دعوت نشدن کیانوش رستمی به اردوی تیم ملی را به نام خود ثبت نمایند و اینطور وانمود نمایند که ما رستمی را به تیم ملی دعوت نکردیم! درحالیکه صحبتهای کیانوش بعد از بازیهای آسیایی و حمایت رییس فدراسیون از این وزنهبردار حتی بعد از اوت شدن او از گردونه بازیها نشان می دهد که کیانوش رستمی خودش از ادامه ملیپوش بودن به صورت موقتی انصراف داد تا با تغییراتی در روش تمرینی خود، مهیای حضور در رقابت­های جهانی 2019 و المپیک 2020 توکیو گردد. به همین دلیل و برای فروکش کردن نقدها تندی که به کیانوش رستمی و فدراسیون وزنهبرداری بعد از ناکامی در بازیهای آسیایی وارد شد، این تصمیم گرفته شد تا او چراغ خاموش خودش را برای سال آینده آماده کند. البته دعوت نشدن سید ایوب موسوی به اردوی جهانی هم تعجب برانگیز بود. زیرا او یکی از چهره های شاخص دو - سه سال اخیر وزنه برداری ایران است. بنابراین اینکه چرا کادرفنی او را به اردوی جهانی دعوت ننموده نیز جای سوال دارد. البته ایوب مقداری آسیب دیدگی داشت که محتمل است کادرفنی بخاطر آسیب دیدگی و مسایل درمانی این وزنهبردار را به اردو دعوت ننموده باشد.

شروع اردو بزرگسالان از امروز

اولین مرحله اردوی تمرینی برای حضور در رقابت های جهانی از روز شنبه (17شهریورماه) با دعوت از 14 وزنهبردار شروع می گردد و تا پنجم مهر در تهران ادامه دارد. حسین سلطانی، میر مصطفی جوادی، علی مکوندی، عارف خاکی، محمد زارعی، سهراب مرادی، رضا بیرالوند، رحمان اورامه، امیر حقوقی، علی هاشمی،علیرضا سلیمانی، محمدرضا براری، علی داودی و سعید علی حسینی، 14 وزنه بردار هستند که به این اردو دعوت گردیده اند. برخواه با دعوت از آنها می خواهد ضمن بررسی رکوردهایشان، در فاصله زمانی اندکی که تا رقابتهای جهانی ترکمنستان (نزدیک به 2 ماه) در اختیاز دارد، استخوان بندی اصلی تیم جهانی خود را بررسی کند.

البته دعوت وزنهبردارانی مثل عارف خاکی یا نفرات مشابه او که در رده سنی جوانان نتوانسته اند در رویدادهای مختلف عملکرد خوبی داشته باشند نیز جای بحث و نقد فراوان دارد. البته در نهایت تصمیم گیرنده فنی در مسایل مختلف تیم ملی سرمربی است و کسی حق دخالت در این موضوع را ندارد. اما مواردی که عنوان شد، مسائل ابهام برانگیزی است که امیدواریم سرمربی با اخلاق و متعهد تیم ملی با پاسخ قانع نماینده خود این قبیل ابهامات را رفع کند.

تردید در مسیر اعزام به آمریکا

در جلسه شورای فنی وزنه برداری، امینی فرد، مربی تیم نوجوانان لیست نفرات دعوتی خود برای برپایی اردوی آماده سازی مسابقات جهانی 2019 نوجوانان در لاس وگاس آمریکا را نیز ارائه کرد که نظر مثبت اعضاء شورای فنی را در پی داشت. با این حساب فرهاد اکبری در دسته 81 کیلوگرم، محمد توفیق پوزش در دسته 96 کیلوگرم، علی رضا یوسفی و حسین رمضان نژاد در دسته 102+ کیلوگرم از استان مازندران، رضا باغی در دسته 61 کیلوگرم، نیما فرزنگار در دسته 89 کیلوگرم و مسعود نصرتی در دسته 102 کیلوگرم از استان اردبیل، علی کشتکار در دسته 81 کیلوگرم و پارسا موسوی در دسته 102+ کیلوگرم از استان فارس، ابوالفضل جمعه پور در دسته 67 کیلوگرم و مجتبی موسویان در دسته 102 کیلوگرم از استان خوزستان، سپنتا حاکم زاده در دسته 73 کیلوگرم از استان گیلان، علیرضا معینی در دسته 81 کیلوگرم از استان اصفهان، محمد مسعود ممیوند در دسته 89 کیلوگرم از استان لرستان، محمد ارسلانی در دسته 96 کیلوگرم از استان آذربایجان غربی، پوریا اسکندرزاده در دسته 96 کیلوگرم از استان تهران، محمدرضا صادقی در دسته 102 کیلوگرم از استان کردستان در این برنامه آماده سازی قرار گرفتند. ضمن اینکه امیررضا عسگری دون و عباس فخر زارع نیز ملی پوشانی هستند که به عنوان ملی پوشان اعزامی به المپیک نوجوانان شورای فنی مجوز گرفتند. البته باتوجه به مسائل فراوانی که از نظر مالی و صدور روادید کشور امریکا در فاصله زمانی محدودی که تا شروع رقابتهای جهانی 2019 نوجوانان(اسفندماه جاری) داریم، بعید به نظر میرسد تیم وزنهبرداری نوجوانان به این راحتی بتواند عازم رقابت های جهانی این رده سنی در ینگه جهان گردد.

نصیری، تنها غایب

تنها غایب جلسه فوق العاده شورای فنی وزنه­برداری محمدنصیری اسطوره وزنهبرداری ایران بود. بجز نصیری تقریبا بقیه اعضاء شورا حضور داشتند تا ببینند در نهایت نظر رییس فدراسیون که تصمیم گیرنده اصلی در این مجموعه است، نسبت به شرایط و اوضاع و احوال پیش آمده در بازی های آسیایی چیست.

5،1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 36

به "عقب نشینی مصلحتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی مصلحتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید