واکنش رئیس فدراسیون شنا به دریافت شانس المپیکی شدن از واترپلوی ایران

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: باید طبق قانون فینا تک مسابقه ای بین ایران و قزاقستان برگزار گردد و ما کوشش می کنیم تا این موضوع مدیریت گردد.

واکنش رئیس فدراسیون شنا به دریافت شانس المپیکی شدن از واترپلوی ایران

به گزارش خبرنگاران، به دلیل ویروس کرونا مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک واترپلو که قرار بود اواخر بهمن برگزار گردد به تعویق افتاد و قرار بود اوایل اسفند برگزار گردد اما اکنون قزاقستان میزبان از لغو این مسابقات خبر داده است و فدراسیون جهانی تصمیم گرفته سهمیه آسیا را به قزاقستان (به عنوان قهرمان بازیهای آسیایی جاکارتا) دهد.

اما ایران طبق بندی از مقررات فدراسیون جهانی خواهان برگزاری تک مسابقه بین دو تیم ایران و قزاقستان شده است.

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص لغو مسابقات انتخابی المپیک و تعلق دریافت سهمیه به قزاقستان اظهار کرد: به دلیل بیماری کرونا ابتدا قزاقستان که میزبان مسابقات بود برگزاری را به تعویق انداخت و اکنون نیز مسابقات لغو شده است. آنها می خواهند به آخرین مسابقات که بازی های آسیایی است رجوع گردد که طبق آن قزاقستان تیم مردان و چین تیم بانوانش را به المپیک بفرستند. اما فدراسیون ما در کوشش است که این موضوع را پیگیری نموده و طبق بندی که در قوانین فینا موجود است باید تک مسابقه ای بین ایران و قزاقستان برگزار گردد.

وی گفت: وقتی فدراسیون جهانی تصمیمی می گیرد، نمی توان کاری کرد اما ما این موضوع را پیگیری می کنیم. ژاپن تیم اول آسیا، قزاقستان دوم و ایران سوم است. چون ژاپن سهمیه المپیک دارد از نگاه ما باید یک تک مسابقه بین دو تیم ایران و قزاقستان برگزار گردد. ما هم همه کوشش خود را خواهیم کرد تا این موضوع را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگاران، واترپلوی ایران بعد از سومی در بازی های آسیایی شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک و کسب مدال قهرمانی آسیا را برای خود متصور بود. تیم واترپلوی ایران با تمرینات مداوم و نگه داشتن سرمربی خارجی در پی کسب سهمیه المپیک بوده و اکنون به نظر می رسد باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز از این رشته حمایت نمایند تا این مسابقه برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 789

به "واکنش رئیس فدراسیون شنا به دریافت شانس المپیکی شدن از واترپلوی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس فدراسیون شنا به دریافت شانس المپیکی شدن از واترپلوی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید