شروع عملیات تکمیل و تجهیز بازارچه صنایع دستی ایلام

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از شروع عملیات تکمیل و تجهیز بازارچه صنایع دستی ایلام اطلاع داد.

شروع عملیات تکمیل و تجهیز بازارچه صنایع دستی ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز سه شنبه 24 اردیبهشت 98 با اعلام این خبر گفت: عملیات تکمیل و تجهیز بازارچه صنایع دستی شهر ایلام با اعتبار تخصیص یافته 2 میلیارد ریالی شروع شد و به زودی مسائل و کمبودهای این بازارچه حل خواهد شد.

او با بیان اینکه این تخصیص از مصوبات سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است، توضیح داد: این بازارچه 23غرفه دارد و هنرمندانی در رشته های گلیم ، چوب ، سفال ، مس ، زیورآلات ، جاجیم ، معرق و … است و 50 نفر در این بازارچه مشغول به کار هستند.

این بازارچه که برای احداث آن پنج میلیارد ریال هزینه شده هر چند از حیث عمرانی با کاستی همراه است اما فعالیت این مرکز به سامانه مناسبی برای عرضه دست آفرینه های هنری مبدل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ابراز امیدواری کرد با اعتبارات تخصیص یافته کاستی های این بازارچه برطرف می گردد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون 33 رشته فعال صنایع دستی از جمله گلیم، معرق، جاجیم، کارهای سفال، چوبی، گیوه بافی، سیاه چادر، لباس محلی، تزئینات شیشه، سنگ قیمتی و … در استان وجود دارد که این رشته ها در بیش از 100 کارگاه فعال استان با حضور بیش از 500 نفر صنعتگر در حال فراوری هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 193

به "شروع عملیات تکمیل و تجهیز بازارچه صنایع دستی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات تکمیل و تجهیز بازارچه صنایع دستی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید