آکسفورد؛ پُز عالی، جیب خالی!

به گزارش مجله زیبایی زندگی، حدود 80 درصد اساتید دانشگاه آکسفورد که قرارداد تمام وقت دائمی دارند مرد هستند، و تنها 11 درصد از 1952 تن از کارکنان رسمی این دانشگاه سیاه پوست هستند. حالا چرا؟ علت این امر تا حد زیادی به مسائل مالی مربوط می گردد.

آکسفورد؛ پُز عالی، جیب خالی!

به گزارش ایسنا، دانشگاه آکسفورد به خودی خود، دانشگاه بسیار متمولی است، اما بودجه بندی این دانشگاه برای مناصب دانشگاهی بسیار ضعیف است. دو سوم از کارکنان این دانشگاه با قرارداد های حق الزحمه ای مشغول به کار هستند و بسیاری هم حق الساعتی هستند.

اخیر در یکی از آگهی های استخدام استاد در یکی از دانشکده های این دانشگاه حقوق پرداختی برای یک سال، 13700 تا 15500 پوند قید شده بود که این رقم کمتر از نصف میانگین حقوق در انگلیس در سال 2022 بوده است و بعلاوه یک حقوق بسیار پایین برای فردی است که تقریبا 10 سال را صرف متخصص شدن در حوزه کاری خود صرف نموده است.

رسیدن به جایگاه استادی تمام وقت در دانشگاه آکسفورد بسیار رقابتی و سخت است. دانشکده های این دانشگاه در حال حاضر افرادی را که سابقه چاپ مقالات و تحقیقات در نشریات علمی را دارند استخدام می نمایند، ولی اینکه برای این تحقیقات دائم در کتابخانه ها باشید و هیچ پشتوانه مالی نداشته باشید کار دشواری است.

این مساله به ویژه روی دانشگاهیان زن و افرادی که از طبقات پایین تر جامعه و اقلیت های قومی و نژادی هستند بیشترین تاثیر منفی را می گذارد.

در بیستمین نسخه رتبه بندی کیو. اس دانشگاه های جهان، 1500 دانشگاه در 104 منطقه جهان رتبه بندی شدند. بر اساس این رتبه بندی دانشگاه آکسفورد، انگلستان در جایگاه سوم جهان پس از موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، آمریکا و دانشگاه کمبریج واقع شده است. بعلاوه این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان جهان است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2311

به "آکسفورد؛ پُز عالی، جیب خالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکسفورد؛ پُز عالی، جیب خالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید