اجرای 100 طرح در حوزه آبی کشور، انتقال آب خزر در مرحله مطالعه

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رضا اردکانیان در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه در زمستان گذشته دولت کارگروهی را متشکل از چهار وزارتخانه و دو معاونت ریاست جمهوری برای مقوله آب تشکیل داده است، بیان نمود: در این کارگروه تصمیمات خوبی گرفته شد که از جمله آن ها اجرای 100 طرح شامل سدها، مخازن و ... توسط وزارت نیرو است.

اجرای 100 طرح در حوزه آبی کشور، انتقال آب خزر در مرحله مطالعه

وی ذر پاسخ به این سؤال خبرنگاران که چه میزان اعتبار برای اجرای این طرح ها گذاشته گردیده است، اضافه نمود: این طرح ها به دلیل اینکه در مراحل نخست هستند اعتبارات قابل توجهی را ندارند اما امیدواریم با امکانی که در تبصره 19 قانون بودجه توسط نمایندگان مجلس فراهم گردیده شاهد تسریع در سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در تکمیل این طرح ها باشیم.

ضرورت مدیریت مصرف آب

وزیر نیرو درباره مدیریت منابع آب نیز گفت: چگونگی مصرف در بخش شرب، بهداشت، صنعت و کشاورزی برای وزارتخانه دارای اهمیت است و سعی می گردد تا با همکاری نزدیک با وزارتخانه های تابعه اقدامات خوبی را در دست اجرا داشته باشیم.

اردکانیان خواهان توجه بیشتر دستگاه های مسئول به مقوله مصرف آب شد و گفت: طرح های بزرگ مانند شیرین کردن آب دریاها و یا انتقال بین حوزه ای اگر همراه با اصلاح شیوه های مصرف نباشد، جواب نخواهد داد.

سد مجن برطرف کننده احتیاج کشاورزی شاهرود

وی درباره سد مجن نیز شرح داد: این طرح، پروژه مؤثری است هرچند حجم آب تنظیمی سد پنج میلیون مترمکعب بیشتر نیست اما با توجه به ظرفیت منطقه می تواند تأثیر چشم گیری در کشاورزی منطقه داشته باشد و امیدواریم نظایر این پروژه ها ایجاد گردد.

اردکانیان گفت: برای سد مجن شاهرود 30 میلیارد تومان برای این طرح اعتبار هزینه گردیده که عمدتاً از منابع استانی استفاده گردیده است اما نکته قابل توجه این است که تشکل خوبی برای کشاورزان خزر وجود دارد که نقش مؤثری در استفاده از منابع آبی دارد.

وی درباره پروژه آب خزر نیز، گفت: مطالعات این طرح در دست اجرا است و امیدواریم زودتر این مطالعات به اتمام برسد تا اطلاعات آن به مردم ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 55

به "اجرای 100 طرح در حوزه آبی کشور، انتقال آب خزر در مرحله مطالعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 100 طرح در حوزه آبی کشور، انتقال آب خزر در مرحله مطالعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید