اصفهان می تواند در آموزش مهارت های فنی الگویی برای سایر استان ها باشد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: فعالیت صنایع متعدد در استان اصفهان ، ظرفیت مناسبی برای توسعه مهارت و حرفه آموزی به دانش آموزان است.

اصفهان می تواند در آموزش مهارت های فنی الگویی برای سایر استان ها باشد

مجید نسیمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: استان اصفهان با برخورداری از انواع صنایع بزرگ و کوچک می تواند نقش بسزایی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بخش حرفه و مهارت آموزی ایفا نماید.

او ادامه داد: با احداث مدارس فنی و هنرستان ها در جوار صنایع باید از این داشته های با ارزش بهره برد و متخصصان فنی و حرفه ای پرورش داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اهمیت مهارت آموزی افزود: این امر به اشتغالزایی و رونق مالی منجر خواهد شد و پیشرفت صنایع را نیز در پی خواهد داشت.

نسیمی گفت: توسعه کمی و کیفی هنرستان ها از جمله احتیاج های استان و کشور است و اصفهان می تواند در آموزش مهارت های فنی الگویی برای سایر استان ها باشد.

او توضیح داد: استفاده از صنایع بزرگ استان و شهرک های صنعتی در شهرستان های مختلف برای آموزش های مهارتی لازم است و باید به عنوان یک راهبرد اساسی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اضافه نمود: در حال حاضر براساس تفاهم نامه منعقد شده برای ساخت 32 هنرستان در جوار واحد های صنعتی، عملیات اجرایی ساخت حدود نیمی از آن ها شروع شده است.

حدود یک میلیون دانش آموز در اصفهان در بیش از 6 هزار واحد تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال، صنعتی ترین استان کشور بشمار می رود.

منبع:ایرنا

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2187

به "اصفهان می تواند در آموزش مهارت های فنی الگویی برای سایر استان ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان می تواند در آموزش مهارت های فنی الگویی برای سایر استان ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید