بخش عمده ای از آثار تاریخی کشور برای گردشگران ناشناخته است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، اسدالله درویش امیری، پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین شهرک فراوری و پایانه صادرات صنایع دستی استان مرکزی در اراک گفت: صنایع دستی بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی ماست و از این میراث گرانبها باید صیانت گردد.

بخش عمده ای از آثار تاریخی کشور برای گردشگران ناشناخته است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا تابستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه کرد: در خلق هنر صنایع دستی معرفت، عرفان، اخلاق، فرهنگ و تاریخ ظهور می نماید و اگرچه بازارچه های هنر دستی به ظاهر کوچک هستند اما در دل خود بزرگی قابل تحسینی دارند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه هنر صنایع دستی مورد بی مهری قرار گرفته است، اضافه کرد: احداث بازارچه ها در نقاط مختلف کشور می تواند یاری شایانی به هنر صنایع دستی باشد و دسترنج هنرمندان این حوزه را به مردم عرضه کند و صنایع دستی را از انزوا و فراموشی نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم با کم توجهی و بی مهری صنایع دستی در کشور رو به انقراض برود، توضیح داد: از 450 رشته تخصصی شناخته شده صنایع دستی در جهان، 350 رشته در ایران وجود دارد و باید با برنامه ریزی زمینه بهره گیری از این سرمایه تاریخی و فرهنگ فراهم گردد.

سرمایه گذاری در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هزینه نیست

درویش امیری گفت: صنایع دستی بخشی از تاریخ و هنر ایران است و سرمایه گذاری در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هزینه نیست بلکه افزایش ثروت در کشور و ایجاد اشتغال است و با حمایت این فرایند می توان با کمترین سرمایه گذاری اشتغالزایی گسترده ای را در کشور ایجاد کرد.

معاون امور مجلس و استان های میراث فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سه پیوسته هستند که در کنار یکدیگر معنا پیدا می نمایند.

وی ادامه داد: ارزش اماکن تاریخی در جهان زمانی هویدا می گردد که گردشگران از این اماکن بازدید نمایند و در نهایت در خاطرات خود بنگارند تا این سرمایه های تاریخی به این طریق شناسانده و ماندگار شوند و از سوی دیگر به این ترتیب زمینه حضور بیشتر گردشگران و اشتغالزایی و در نهایت ایجاد ثروت و رشد اقتصاد کشور محقق می گردد.

در ادامه این مراسم محمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: افزایش بازارچه های صنایع دستی و توجه به سرمایه گذاران در این زمینه می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: پس از ایجاد بازارچه های صنایع دستی هنرمندان این رشته ها می توانند با کمترین سرمایه و با مساعدت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اشتغالزایی نمایند و به کسب و کار در استان رونق ببخشند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی آمادگی این اداره کل را برای مساعدت در راستا ایجاد بازارچه صنایع دستی در استان خاطرنشان کرد.

لازم به ذکر است بازارچه صنایع دستی اراک توسط بخش خصوصی با اعتبار 11 میلیارد ریال در فضایی به وسعت چهل هزار متر و 30 غرفه ایجاد شده و برای 90 نفر اشتغالزایی ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 723

به "بخش عمده ای از آثار تاریخی کشور برای گردشگران ناشناخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش عمده ای از آثار تاریخی کشور برای گردشگران ناشناخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید