آنالیز مشخص روز ادبیات داستانی به یاد امیر حسین فردی ، سناریو های مختلفی برای تامین کاغذ داریم

به گزارش مجله زیبایی زندگی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، درباره بهره مندی کاغذ از ارز ترجیحی اعلام کرد: اگر ارز ترجیحی حذف گردد، از شیوه های حمایتی دیگری برای تامین کاغذ حوزه نشر و مطبوعات استفاده خواهیم کرد.

آنالیز مشخص روز ادبیات داستانی به یاد امیر حسین فردی ، سناریو های مختلفی برای تامین کاغذ داریم

وی ادامه داد: اگر این ارز حذف نگردد، با همین روال ادامه خواهیم داد؛ در غیر این صورت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سناریو های مختلفی برای تامین کاغذ حوزه نشر و مطبوعات دارد.

به گزارش ایبنا؛ صبح امروز یکشنبه(15 اسفند ماه) نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت ارز ترجیحی تصمیم گیری کردند.

بنابراین، به دولت اجازه داده می گردد در سال 1401 تا معادل سقف ردیف (18) جدول مصارف تبصره (14) این قانون را به وسیله تأمین منابع مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد، چنانچه دولت میخواهد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید، باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف نماینده برای کالاهای اساسی را به وسیله کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی به وسیله بیمه ها و یا از طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد، به طوری که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ انتها شهریور 1400 و در سقف سهمیه مشخص شده تهیه نمایند.

با این حساب، مشخص تکلیف شرایط کاغذ، منوط به تصمیم دولت خواهد بود و اگر تصمیم به حذف آن گرفته گردد، بنا به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این وزارت خانه باید برای حمایت از نشر و مطبوعات، راه حل دیگری را در پیش گیرد.

محمد مهدی اسماعیلی بعلاوه درباره نام گذاری سال روز درگذشت امیر حسین فردی، به نام روز ادبیات داستانی گفت: پیشنهاد خوبی است که باید آن را آنالیز کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نمود: با توجه به اینکه پیشنهادات زیادی برای نام گذاری رو ز ها مطرح می گردد، موضوع نام گذاری 5 اردیبهشت ماه به نام مرحوم امیر حسین فردی به نام روز ادبیات داستانی نیز در کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی نیز قابل طرح و آنالیز است؛ چراکه ایشان از شخصیت های بزرگ ادبی کشور هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2095

به "آنالیز مشخص روز ادبیات داستانی به یاد امیر حسین فردی ، سناریو های مختلفی برای تامین کاغذ داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مشخص روز ادبیات داستانی به یاد امیر حسین فردی ، سناریو های مختلفی برای تامین کاغذ داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید