تا به امروز در برابر یونان موضع نرمی نشان دادیم

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در مورد تنش ها میان این کشور با یونان در سخنانی اعلام نمود: بر دفاع از حقوق کشورمان در مدیترانه شرقی، لیبی و دریای اژه تمرکز نموده ایم.

تا به امروز در برابر یونان موضع نرمی نشان دادیم

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

رئیس جمهور ترکیه در سخنان خود ادامه داد: رقبای ترکیه قدرت کشورمان در میز مذاکره و میدان را پذیرفته اند. کشتی اکتشافی اوروچ رئیس تا 23 آگوست به فعالیت هایش ادامه خواهد داد و ما به کوچکترین مداخله پاسخ لازم را خواهیم داد.

وی در این ارتباط اضافه نمود: کسانی که 100 سال پیش ترکیه را با یک سیاست از منابع انرژی در جنوب کشور جدا کردند، برای انجام اقدام مشابه در مدیترانه شرقی پیروز نخواهند شد. تا به امروز در برابر یونان موضع نرم تری داشته ایم؛ اما در صورت ادامه این رویکرد از سوی آتن، اقدام لازم را انجام می دهیم. در مقابل قُلدری در حریم دریایی مان، تحریم ها و اظهارات تهدیدآمیز سر خم نکرده و گامی به عقب بر نخواهیم داشت. بر اساس حقوق بین المللی دریاها، حق با ترکیه بوده و با تمامی توان از حق خود دفاع خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1109

به "تا به امروز در برابر یونان موضع نرمی نشان دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز در برابر یونان موضع نرمی نشان دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید