تخصیص بودجه برای مطالعات خاک شناسی در کشور

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران/کردستان رئیس بخش تحقیقات تشکیل، طبقه بندی و شناسایی خاک از موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: خوشبختانه از سال گذشته بودجه هایی را برای مطالعات خاک شناسی در کشور در نظر گرفته اند که امید است مسئولان استان آن را پیگیری و از این بودجه ها در راستای مطالعات خاک شناسی استفاده کنند.

تخصیص بودجه برای مطالعات خاک شناسی در کشور

محمد جمشیدی امروز (22آذر) در همایش ملی خاک که در دانشگاه کردستان برگزار گشت، اظهار کرد: در مسائل خاک و خاک شناسی استان کردستان مظلوم واقع شده است و جا دارد که از امروز به بعد مسئولان از فرصت پیش آمده در جهت بالا آوردن سطح مطالعات خاک شناسی در استان استفاده کنند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: نقشه های قابلیت اراضی در کردستان گویای آن است که منابع استان کردستان بر روی اراضی شیب دار درست شده اند و این خود نوعی محدودیت برای کشاورزی ایجاد می کند؛ به همین دلیل اراضی دیم در استان کردستان نسبت به اراضی آبی بیشتر است.

وی بیان کرد: به نظر می رسد که برای بهبود شرایط تولید باید به سمت مدیریت اراضی دیم حرکت کنیم، در وزارت نو نیز توصیه نیز بر همین امر است.

جمشیدی گفت: طبق آمار مطالعاتی خاک شناسی استان کردستان، سطح بسیار کمی از استان کردستان دارای مطالعات خاک شناسی است، و این نشان دهنده آن است که شرایط آمار مطالعاتی خاک شناسی در استان خوب نیست، بنابراین می طلبد به سمت مطالعات بیشتر خاک شناسی در استان برویم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از سال گذشته بودجه هایی را برای مطالعات خاک شناسی در کشور در نظر گرفته اند که امید است مسئولان استان ان قضیه را پیگیری و از این بودجه ها در راستای مطالعات خاک شناسی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1974

به "تخصیص بودجه برای مطالعات خاک شناسی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص بودجه برای مطالعات خاک شناسی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید