معاون استاندار: هموطنان فعلا به کردستان سفر نکنند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان از مردم خواست هشدارهای مربوط به افزایش شیوع کرونا را جدی بگیرند و گفت: با توجه به قرمز بودن شرایط استان از لحاظ ابتلا به این بیماری، از هموطنان درخواست می کنیم به این منطقه سفر نکنند.

معاون استاندار: هموطنان فعلا به کردستان سفر نکنند

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

حسین خوش اقبال روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا کردستان گفت: شرایط استان بویژه سنندج از لحاظ آمار مبتلایان کرونا طی روزهای اخیر قرمز شده بنابراین از هموطنان و مسافران می خواهیم در روزهای تعطیل انتها هفته از سفر به کردستان اجتناب نمایند.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی تاکید نمود و افزود: اگر مردم به هشدارهای بهداشتی توجه ننمایند، ناچاریم محدودیت هایی را برای بعضی اماکن پرتجمع اعمال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه آرامستان ها همچنان بسته است، افزود: مساجد و اماکن مذهبی نیز فعلا بسته است و مردم از حضور در این مکان ها خودداری نمایند تا بیش از این شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا نباشیم.

خوش اقبال با بیان اینکه اولویت ما مهار و کنترل کرونا است، یادآور شد: استان در شرایط مطلوبی نیست و باید مردم و مسوولان با همراهی و همدلی در راستای برطرف این مشکل و ممانعت از بحرانی شدن اوضاع گام بردارند، ضمن اینکه تعطیلات پیش رو نباید بهانه ای برای مسافرت های برون شهری باشد.

وی خواهان عدم برگزاری مراسم عروسی و مذهبی در استان شد و گفت: آمار و ارقام مبتلایان به کرونا نگران نماینده است، بنابراین با کسانی که هشدارها را رعایت نکرده و اقدام به برگزاری این مراسم ها نمایند، برخورد قانونی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: ادارات نیز در بحث رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط پرسنل و ارباب و رجوع اهتمام داشته باشند و بانک ها نیز موارد بهداشتی را رعایت و ابزار داخل شعب را ضدعفونی نمایند.

خوش اقبال خواهان رصد فصای مجازی در بحث مقابله با شایعات مربوط به کرونا شد و افزود: باید حساسیت ها نسبت به خطرناک بودن افزلیش مبتلایان در جامعه و ادارات ایجاد گردد در غیر این صورت قادر به کنترل بیماری نخواهیم بود ضمن اینکه تا به امروز با همکاری مردم موفقیت های خوبی را بدست آوردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره نمود و گفت: اگر امروز در دنیا دارای صندلی و آبرو هستیم به برکت وجود امام(ره)، خون شهدا و رهبر معظم انقلاب است، پس باید قدردان خدمات رهبر کبیر انقلاب باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: باید قدر امام، شهدای انقلاب و دفاع قدس را بدانیم لذا سال جاری با وجود نبود برنامه برای گرامیداشت این ایام، با فعالیت در فضای مجازی، کاری کنیم هیچگاه یاد و خاطره امام راحل به فراموشی سپرده نگردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه گفت: سنندج از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته است و تعداد بستری ها در این شهر در روزهای اخیر 2 برابر شده است.

دکتر فرزین رضاعی خواهان رعایت دستورالعمل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی شد و افزود: شهروندان از برگزاری و شرکت در مراسم عروسی، ترددهای غیرضروی و حضور در اماکن پرتجمع خودداری نمایند.

براساس اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا به امروز 154 هزار و 445 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 878 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1077

به "معاون استاندار: هموطنان فعلا به کردستان سفر نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون استاندار: هموطنان فعلا به کردستان سفر نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید