ملاقات پوتین و جانسون در برلین؛ امیدی به بهبود روابط روسیه-انگلیس نیست

به گزارش مجله زیبایی زندگی، نخست وزیر انگلیس در نخستین ملاقات شخصی خود با رئیس جمهوری روسیه که در حاشیه کنفرانس برلین انجام شد، گفت: تا زمانی که اقدامات مسکو امنیت انگلیس و متحدانش را تهدید می نماید، عادی سازی روابط بین دو کشور غیرممکن خواهد بود.

ملاقات پوتین و جانسون در برلین؛ امیدی به بهبود روابط روسیه-انگلیس نیست

با هزینه سفر به آلمان با هواپیما از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین گفت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ، در جریان استراحت بین مذاکرات کنفرانس بین المللی درباره لیبی که روز یکشنبه در برلین برگزار گردید ، با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیدار و گفت وگو کرد.

در این نشست ، مسائل مربوط به روابط دوجانبه و همچنین مسائل بین المللی از جمله حل و فصل اوضاع در لیبی مورد آنالیز نهاده شد.

کرملین همچنین یادآور شد که پیش از شروع کنفرانس بین المللی لیبی در برلین، رئیس جمهوری روسیه همچین به طور مختصر با مایکل پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه صحبت کرد. پس از مراسم عکاس یادگاری سران شرکت کننده نیز، پوتین و پامپئو با یکدیگر دست داده و به اتفاق به سمت اتاق کنفرانس رفتند و بدون مترجم با یکدیگر ارتباط برقرار کردند.

انگلیس مواضع خود در برخورد با روسیه را تغییر نداده است

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی دفتر رئیس دولت انگلیس بوریس جانسون در این دیدار به ولادیمیر پوتین یادآور شد، عادی سازی روابط دو جانبه تا زمانی که روسیه فعالیت های بی ثبات کننده خود که بریتانیا را تهدید می نماید متوقف ننموده باشد، غیرممکن است.

نخست وزیر انگلیس معتقد است که فعالیت های بی ثبات کننده روسیه، انگلیس و متحدانش را در معرض تهدید قرار داده و امنیت شهروندان انگلیس و امنیت جمعی اروپا را تضعیف می نماید، بنابراین عادی سازی روابط دوجانبه در چنین شرایطی میسر نخواهد بود. این در حالی است که مقامات مسکو همیشه ادعاهای مربوط به فعالیت های بی ثبات کننده را تکذیب نموده ا ند.

جانسون همچنین گفت که موضع انگلیس درباره حادثه مسمومیت سالیسبری تغییر ننموده و همچنان مسکو را در این واقعه مقصر می داند که گویای استفاده غیرمسئولانه روسیه از سلاح های شیمیایی و کوششی آشکار برای کشتن افراد بی گناه در انگلستان بود.

نخست وزیر انگلیس در عین حال به رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که هر دو کشور مسئولیت حل و فصل مسائل مهم در عرصه امنیتی بین المللی، از جمله لیبی ، سوریه ، عراق و ایران را بر عهده دارند.

لازم به یادآوری است، این نخستین تماس شخصی بین پوتین و جانسون بود. پیش از این ، رهبر روسیه چندین بار تلگرام های تبریکی را برای نخست وزیر انگلیس ارسال نموده بود - در جولای سال گذشته، هنگامی که جانسون برای نخستین بار مقام نخست وزیری را در اختیار گرفت ، و در ماه دسامبر ، هنگامی که پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس، رهبر حزب محافظه کار دوباره در رأس دولت نهاده شد. پوتین در تبریک سال نوی خود برای جانسون و الیزابت دوم، ملکه انگلیس در سرانجام سال 2019 ، یادآور شده بود که ادامه توسعه روابط مسکو-لندن براساس اصول برابری و منافع متقابل به تقویت ثبات و امنیت بین المللی یاری خواهد نمود.

جانسون در دسامبر سال 2017 هنگامی که رئیس وزارت امور خارجه انگلیس بود ، به مسکو سفر نموده بود. ولی در آن موقع، این سیاستمدار انگلیسی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود گفت وگو کرد، ولی دیدار با رئیس جمهوری فدراسیون روسیه نداشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 732

به "ملاقات پوتین و جانسون در برلین؛ امیدی به بهبود روابط روسیه-انگلیس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات پوتین و جانسون در برلین؛ امیدی به بهبود روابط روسیه-انگلیس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید