روسیه: آژانس و ایران به وسیله مذاکرات سازنده مسائل را حل وفصل نمایند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی از آژانس انرژی اتمی و ایران خواست تا مسائل خود را به روشی نظام مند و به وسیله مذاکره حل وفصل نمایند.

روسیه: آژانس و ایران به وسیله مذاکرات سازنده مسائل را حل وفصل نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین خواستار حل وفصل مسائل میان تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به وسیله گفت وگو شد.

دیپلمات روس یک روز پس از تصویب قطعنامه ضد ایرانی از سوی شورای حکام آژانس اتمی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: روسیه از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران می خواهد تا مسائل مربوط به دسترسی (بازرسان آژانس) را به روشی نظام مند، مطابق با رویه های استاندارد، بدون تاخیر و به وسیله گفت وگو های سازنده حل وفصل نمایند.

شورای حکام آژانس روز آدینه قطعنامه ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می گردد تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن ها به دو سایت در این کشور نگردد.

در متن این قطعنامه آمده است: شورای حکام از ایران می خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست های آژانس از جمله دسترسی به مکان های تعیین شده از سوی آژانس، بدون تاخیر پاسخ دهد.

کشور های انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه شنبه بیانیه ای با موضوع آنچه راستی آزمایی و نظارت بر ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خوانده شده، منتشر کردند. در این بیانیه ادعا شده که فعال کردن سازوکار حل اختلاف برجام (مکانیزم ماشه) از روی حسن نیت اجرا شده است.

تروئیکای اروپا در این بیانیه ایران را به نقض برجام متهم نموده و مدعی شدند: ما به شدت از نقض توافق هسته ای از سوی ایران که تبعاتی جدی و غیرقابل برگشت دارد، نگران هستیم.

با این حال نماینده دائم روسیه در آژانس پیش تر اعلام نموده بود ایران مانع از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات خود نشده است.

شایان ذکر است، در پی آنکه طرف های اروپایی برجام از عمل به تعهدات خود ذیل این توافق سر باز زدند، ایران نیز عمل به تعهدات خود را کاهش داد و گام هایی در جهت گسترش برنامه هسته ای صلح آمیز خود برداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1144

به "روسیه: آژانس و ایران به وسیله مذاکرات سازنده مسائل را حل وفصل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آژانس و ایران به وسیله مذاکرات سازنده مسائل را حل وفصل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید