سوال: من از اینترنت ADSL راضی ام؛ چرا باید برای اینترنت VDSL ثبت نام کنم؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، این روزها شاهد یک جریان معکوس در فضای کاربران اینترنتی هستیم.

سوال: من از اینترنت ADSL راضی ام؛ چرا باید برای اینترنت VDSL ثبت نام کنم؟

شروع طرح واگذاری پورت های VDSL به کاربران خانگی در دو استان تهران و قم و همین طور طرح تبدیل اینترنت ADSL به VDSL از سوی دو شرکت شاتل و مخابرات ایران، ذوق و شوق جدیدی در میان کاربران به راه انداخته است.

کاربران خانگی به تکاپو افتادند از این طرح ها سر در آوردند و هرچه زودتر اینترنت ADSL آن ها به VDSL تبدیل گردد. دنبال این هستند که چگونه برای دریافت VDSL ثبت نام نمایند؛ چه زمانی مرکز مخابراتی نزدیک آن ها طرح تبدیل ADSL به VDSL را شروع می نماید و آیا شامل آن ها می گردد یا خیر!

درباره سرعت و مودم و کیفیت و پینگ اینترنت VDSL سوال می نمایند و اینکه کدام بسته ها را بخرند و چقدر باید هزینه نمایند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اینترنت VDSL مخابرات (طرح تبدیل ای دی اس ال به وی دی اس ال)

اما، در این میان کاربرانی هم هستند که در جهت خلاف جریان رودخانه شنا می نمایند. شانس در خانه شان را زده؛ شاهین اقبال و پیروزی روی شانه هایشان نشسته ولی آن ها با چوب و چماق دارند می پراندش.

از مخابرات اصرار و خواهش و تمنا که بیایید ثبت نام کنید تا هفته دیگر اینترنت VDSL شما نصب می گردد؛ از آن ها نچ و خیر و نمی خواهم و احتیاج ندارم و همین اینترنت ADSL خیلی خوبه و سرعتش کافیه!

جدای از شوخی و مزاحی که با این دوستان کردم؛ بعضی از کاربران ADSL و حتی اینترنت همراه 4G و TD-LTE دنبال دلایل محکم و متقنی برای ثبت نام اینترنت VDSL می گردند. حتی بعضی از آن ها مخابرات تماس گرفته و ازشان خواسته فرم های ثبت نام را پر نمایند و مودم بگیرند تا کارشناس اعزام گردد و اینترنت VDSL را راه اندازی کند ولی هنوز مردد هستند.

مصرف اینترنت آن ها پایین است و در حد یک وب گردی و باز کردن شبکه های اجتماعی است. شاید در طول روز چند ساعت بیشتر از اینترنت استفاده نمی نمایند و همین اینترنت ADSL با سرعت 4 یا 8 مگابیت برایشان کافی است و تا کنون احساس کمبود و مسئله ای نکردند.

سوال اساسی این است که حالا چرا باید بیشتر هزینه نمایند و سراغ اینترنتی بروند که مثلا سرعت آن زیر 50 مگابیت نیست و بسته های آن محدود و با حجم بالا و قیمت گزاف است؟ چرا باید مودم جدید بخرند در حالی که از مودم روتر فعلی خود راضی هستند و کامل جواب احتیاجشان را می دهد؟

6 دلیل قانع نماینده برای کوچ به اینترنت VDSL

من اصراری ندارم همه کاربران اینترنت به سوی VDSL حرکت نمایند ولی اگر به جای آن ها باشم؛ دلایل زیر را مرور می کنم:

1- شاید اکنون به اینترنت پرسرعت احتیاج ندارم ولی چند ماه دیگر با تغییر شغلم یا احتیاج یکی دیگر از اعضای خانه به اینترنتی سریع تر احتیاج پیدا کنم.

2- در حالی که 20 الی 30 میلیون کاربر اینترنت در ایران منتظر دریافت اینترنت VDSL هستند؛ حالا که من جزو خوش شانس ترین ها بودم که زودتر می توانم از اینترنت VDSL استفاده کنم؛ این شانس را از دست ندهم و ثبت نام کنم. شاید دور بعدی ثبت نام اینترنت VDSL چند سال دیگر باشد.

3- شاید اگر اکنون برای اینترنت VDSL ثبت نام نکنم؛ با توجه به شرایط ناپایدار کشور و توسعه ظرفیت های اینترنت و زیرساخت ارتباطی کشور دیگر هرگز پیروز نشوم از اینترنت VDSL استفاده کنم.

4- شاید در آینده همین سرویس اینترنت ADSL افت کیفیت پیدا کند یا اینکه مرکز مخابراتی و شرکت سرویس دهنده بگویند که دیگر سرویس ADSL نمی دهند. در آن صورت من از هر دو طرف ضرر کردم.

5- همه چیز در دنیا کنونی در حال تغییر است. فضای کار و شرکت ها به سوی دورکاری می رود؛ فضای دانشگاه ها و مدارس به سوی یادگیری از راه دور می رود؛ فضای سرگرمی و تفریح به سوی دنیای مجازی می رود؛ همه کسب وکارها مبتنی بر اینترنت و ویدیوکنفرانس و ارتباط تصویری شدند. در این شرایط، شاید من هم کارم یا شرایط تحصیلم یا سبک زندگی ام تغییر کند و در آن صورت احتیاج شدیدی به اینترنت پرسرعت دارم.

6- در گذشته، با یک اتصال اینترنت 128 کیلوبایتی می شد همه کارهایم را بکنم ولی اکنون اینترنت 8 مگابیت احتیاج دارم. بعید نیست سال دیگر همین اینترنت ADSL نیز پاسخگو نباشد و باید افزایش سرعت بدهم در حالی که شرکت اینترنتی یا مرکز مخابراتی اجازه نمی دهد.

7- اینترنت VDSL برای بازی آنلاین، دانلود، استریم ویدیو، تماس صوتی و ویدیویی، ویرایش فیلم و کارهای سنگین روی وب بسیار بهتر از ADSL است.

بعضی از مهم ترین دلایل کوچ به سوی اینترنت وی دی اس ال در حالی که از اینترنت ای دی اس ال کنونی خود راضی هستیم را گفتیم ولی باز تصمیم نهایی و قطعی با خود کاربران است.

سبک و سنگین کنید در آینده چه برنامه هایی برای اینترنت و زندگی و کار و درس و دانشگاه خود دارید و آیا قطعا به اینترنت بهتر و با سرعت بیشتری احتیاج ندارید؟

بیشتر بخوانید: به این دلیل مهم بهتر است مودم VDSL به جای مودم ADSL بخرید

در آن سو هم دلایلی هست که برای VDSL ثبت نام نکنیم. مثلا، مستاجر هستیم و چند ماه دیگر خانه را خالی می کنیم یا قرار است شهر و کشور دیگری برای ادامه زندگی انتخاب کنیم.

بحث هزینه های اقتصادی بسیار جدی است و واقعا بعضی اوقات یک نفر دوست دارد اینترنت سریع تری را تجربه کند ولی صد هزار تومان هم ندارد که برای آن بپردازد؛ چه برسد به اینکه چند صد هزار تومان هزینه کنید.

در انتها، همواره دوراندیشی را مدنظر داشته باشید و فقط برای امروز تصمیم نگیرید!

اولین مودم های VDSL مخابرات به دست مشترکان رسیدند و اکنون می توانیم با قاطعیت بگوییم که دو مودم 350 و 550 هزار تومانی پیشنهادی کدام مدل ها…

به روزرسانی 26 فروردین ماه کاربران و خواننده های تهرانی سایت سریعا درخواست ما را اجابت کردند و گزارش هایی از پنل مخابرات و ثبت نام اینترنت VDSL، تعرفه ها…

به روزرسانی 19 فروردین 99 به گفته وزیر ارتباطات و همین طور گزارش هایی که مردم در پنل های مخابرات مشاهده کردند؛ برای تبدیل اینترنت ADSL به VDSL مخابرات…

شرکت شاتل زمان ثبت نام برای سرویس های ADSL پرسرعت و VDSL2 خود در شهر قم را خاطرنشان کرد. به گزارش روابط عمومی این شرکت، از روز…

وزیر ارتباطات اطلاع داد از امروز عملیات اتصال 30 هزار مشترک شهر قم به اینترنت پرسرعت VDSL شروع می گردد. طبق توییتی که محمدجواد آذری جهرمی،…

پس از توییت محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات درباره 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی کاربران تهرانی و قمی، شرکت شاتل خاطرنشان کرد این پروژه…

وزیر ارتباطات در توییتی از حداقل 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی کاربران تهرانی و قمی اطلاع داد. با ارتقای سرویس های اینترنت ADSL به سرویس…

دیروز، وزیر ارتباطات در یک توییت خبر از حداقل 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی داد. محمد جواد آذری جهرمی در این توییت خود گفت:…

منبع: شبکه چی
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 997

به "سوال: من از اینترنت ADSL راضی ام؛ چرا باید برای اینترنت VDSL ثبت نام کنم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوال: من از اینترنت ADSL راضی ام؛ چرا باید برای اینترنت VDSL ثبت نام کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید