سیستم آموزشی کشور متناسب با احتیاج بازار نیست

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، محمد نوذری روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از جوانان استان ایلام اظهار کرد: کشورمان با توجه به هرم جمعیتی هم اکنون با حجم بسیار زیاد نیروی آماده به کار روبروست درحالیکه متناسب با این تعداد شرایط برای اشتغال تمامی آنها فراهم نیست.

سیستم آموزشی کشور متناسب با احتیاج بازار نیست

وی اضافه نمود: متاسفانه برنامه ریزی های قبلی متناسب با احتیاجهای کشور نبوده و امروز با حجم بسیار زیاد جوانان جویای کار تحصیل نموده دانشگاهی روبرو هستیم درحالیکه بسیاری از این افراد در رشته هایی که احتیاج بازار است، تحصیل ننموده اند.

معاون استانداری ایلام تاکید نمود: جوان بودن جمعیت کشور مزیت بسیار خوبی برای رونق فضای کسب و کار است ولی اگر برنامه ریزی ها بخوبی دنبال نگردد می تواند مسائلی را نیز به دنبال داشته باشد.

نوذری اضافه نمود: شناسایی آسیب ها و چالش های موجود لازم است و باید با برنامه ریزی برای برون رفت از آن اقدام کنیم.

وی یادآور شد: سیستم آموزشی متناسب با احتیاج بازار نیست و نیروی متخصص تربیت نمی گردد از این رو با مشکل روبرو هستیم.

معاون سیاسی استاندار ایلام به شرایط حاکم بر کشور اشاره نمود و اضافه نمود: هر ملتی و هر تاریخی فراز و نشیب هایی داشته و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و همانطور که توطئه دشمنان در طول 40 سال پیروزی انقلاب آسیبی به نظام وارد ننموده این شرایط و مسائل نیز خواهد گذشت.

نوذری گفت: تبعیت از قانون باید محور فعالیت در تمام بخش ها باشد و برای تحقق مشارکت و پیشرفت همه جانبه در هر منطقه ای، امیدبخشی به مردم و ایجاد نشاط اجتماعی بین جوانان ضرورتی انکارناپذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 34

به "سیستم آموزشی کشور متناسب با احتیاج بازار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم آموزشی کشور متناسب با احتیاج بازار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید