علل شکست مجدد ادعاهای فروپاشی چین

به گزارش مجله زیبایی زندگی، بعضی پژوهشگران و رسانه ها با اهداف متعصبانه سیاسی، بارها دست به پیش بینی زمان فروپاشی چین زده اند که هر بار نیز این پیش بینی ها اشتباه از آب در آمده است.

علل شکست مجدد ادعاهای فروپاشی چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، در چند دهه گذشته، بعضی پژوهشگران و رسانه ها با اهداف متعصبانه سیاسی، بارها دست به پیش بینی زمان فروپاشی چین زده اند که هر بار نیز این پیش بینی ها اشتباه از آب در آمده است.

به دنبال شیوع کروناویروس جدید، آنها بار دیگر با استفاده از این فرصت، شرایط کنونی را چرنوبیل چین خواندند و به اشتباه تخمین زدند که چین به خاطر کمبود توانایی برای مقابله با حوادث ناگهانی برای بهداشت عمومی، دچار فروپاشی ملی خواهد شد اما واقعیت نشان داد که بار دیگر ناامید شده اند.

روز آدینه 28 فوریه 9 اسفند، تنها 4 مورد مبتلا به کروناویروس جدید در خارج از استان هو بِی شناسایی شد و شرکت ها و کارخانجات سراسر چین به طور منظم فعالیت و فراوری خود را ازسر گرفتند؛ این در حالی است که در گزارش مشترک منتشر شده از سوی چین و سازمان بهداشت جهانی درباره کروناویروس جدید آمده است: چین به طور مؤثر کانال های سرایت ویروس را قطع نموده و تجربیات مهمی برای مقابله جهانی با کروناویروس جدید اندوخته است.

این واقعیات ها باعث آبروریزی شدید پیشگویان یاد شده است. رادیو استرالیا (ای بی سی) روز آدینه با انتشار مقاله ای این پرسش را مطرح نمود که خاتمه، حزب کمونیست چین یک درس را به ما داد: باید چه کار کنیم؟ از خودمان بپرسیم که آیا ما در مقابله با کروناویروس جدید نیز می توانیم همانقدر مؤثر باشیم؟

در این مقاله آمده است: با رهبری قدرتمند حزب کمونیست چین، تنها ظرف یک هفته، یک بیمارستان مخصوص درمان مبتلایان کروناویروس ساخته شد و تدابیری بی سابقه در راستای پیشگیری و مهار بیماری در این کشور در پیش گرفته شد. مسلم است که فزونی نظام سیاسی چین در این راه نقشی کلیدی ایفا نموده است.

ویروس مرزی نمی شناسد و نظام های دموکراتیک غربی را نیز به چالش می کشاند. روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش مدعی شد که در کشورهای دموکراتیک شهرها را قرنطینه نمی نمایند اما ایتالیا اخیراً از الگوی وو هان برای قرنطینه استفاده نموده و شهرهایی که به طور جدی با شیوع بیماری رو به رو هستند مقررات قرنطینه را رعایت می نمایند.

سیاسی کردن مساله شیوع کرونا و انگ زدن به چین نه تنها جلوی سرایت ویروس را نمی گیرد بلکه باعث می گردد فرصت مهار آن نیز از دست برود. کنار گذاشتن تعصب سیاسی، روی آوردن به علم، آموختن از دیگران و همکاری و همبستگی ضروری ترین کار برای پیشگیری از شیوع بیماری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 852

به "علل شکست مجدد ادعاهای فروپاشی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل شکست مجدد ادعاهای فروپاشی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید