عوارض خروج از کشور برای هر فرد چقدر است؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، لایحه بودجه 1401 روز گذشته منتشر شد. عوارض خروج از کشور در این لایحه یکی از مواردی است که توجه برخی از کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

عوارض خروج از کشور برای هر فرد چقدر است؟

ماجرای عوارض 5 میلیون تومانی برای خروج از کشور

خبرنگاران در گزارشی به میزان عوارض خروج از کشور پرداخت. جزئیات میزان عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه نیامده اما دولت در لایحه بودجه سال آینده، هزار و پانصد میلیارد تومان درآمد از محل عوارض خروج از کشور پیش بینی کرده است. در حالی که این مبلغ در بودجه سال جاری تنها حدود 110 میلیارد تومان بوده است.

در همین حال اقتصادنیوز در گزارشی محاسبه کرده است که رقم عوارض خروج از کشور برای هر فرد که 400 هزار تومان بود به رقم 5 میلیون و دویست هزار تومان افزایش خواهد یافت!

رقمی که مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. اما میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مورد گفت: پیشنهاداتی مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور به صورت درصدی از بلیت مطرح شد که هنوز وارد دولت نشده است. اما این ارقام مطرح شده صحت ندارد و هنوز تصمیمی در این باره نگرفتیم.

تخمین عوارض خروج از کشور

اما شاید بهبود شرایط کرونا و کاهش محدودیت های رفت و آمد به کشورهای دیگر دلیلی برای پیش بینی این افزایش درآمد از محل عوارض خروج از کشور باشد.

عوارض خروج از کشور در سال 1400 نسبت به سال 99، یک و نیم برابر شد. اگر عوارض خروج از کشور در سال 1401 هم همین حدود تغییر کند، حدود 700 هزار تومان می شود. البته این فقط یک گمانه است و هنوز هیچ مقامی از رقم دقیق عوارض خروج از کشور نگفته است. باید منتظر ماند تا جزئیات آن ابلاغ شود.

عوارض خروج از کشور یا جریمه؟

در ادامه نظر برخی از کاربران شبکه های اجتماعی را نسبت به عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه 1401 می خوانید.

این دیگه اسمش عوارض نیست، جریمه خروج از کشور است!

این یعنی از فروردین دلار و 52 تومن بستن اگه اقتصاد بلد نیستید.

تصورم این است که افزایش عوارض خروج از کشور، از 400 تومان به پنج میلیون را با تقسیم ساده درآمدش در بودجه نو به درآمد سال قبل به دست آوردید.

عوارض خروج از کشور، سال بعد برای هر نفر 52 هزار ریال شده، یعنی هر کس عینک آفتابی دارد باید در همین سه ماه زمستان از اینجا برود.

حالا همه اعتراض می کنیم، مجلس هم مخالفت می کند و عوارض خروج از کشور به جای میلیون و 200 هزار تومان 2 میلیون تومان می شود. همه هم ذوق می کنیم از این که حرکت مدنی مان تاثیر داشته است.

همه که برای تفریح به خارج از کشور نمی فرایند. برخی از افراد برای تجارت خارج می شوند و این هزینه ها را روی جنس و خدماتشان سرشکن می کنند. برخی دیگر هم همین موارد را بهانه می کنند برای گران کردن اجناس و کالا. خود دولت باعث این گرانی است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1969

به "عوارض خروج از کشور برای هر فرد چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض خروج از کشور برای هر فرد چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید