نانوذرات با جذب نور لیزر بافت تومور های سرطانی را می سوزانند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، محققان در حال اجرا آزمون های بالینی روی نانوذراتی هستند که با جذب نور لیزر قادر به از بین بردن تومور سرطانی است.

نانوذرات با جذب نور لیزر بافت تومور های سرطانی را می سوزانند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، نانواسپکترا بیوساینسز یکی از شرکت های پیشرو در استفاده از نانوپزشکی برای فرسایش حرارتی انتخابی است. این شرکت اعلام نمود که مطالعه ای مهم برای معین اثربخشی استفاده از فناوری تصویربرداری فیوژن/MRI روی از بین بردن بافت پروستات با استفاده از فرسایش لیزری با یاری نانوذرات شروع نموده است.

دو بیمار برای مرحله مقدماتی کارآزمایی در دانشگاه میشیگان از این فناوری استفاده نموده اند که این افراد در مرحله جدید کارآزمایی نیز شرکت کردند. در سری جدید کارآزمایی 46 نفر در سه سایت مختلف در آمریکا مورد مطالعه قرار گرفتند.

نتایج کلینیکی و عملکردی این مطالعه در قالب مقاله ای با عنوان Gold Nanoshell-Localized Photothermal Ablation of Prostate Tumors in a. Clinical Pilot Device Study در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

نتایج این آنالیز ها نشان داد که 13 مورد از 15 بیمار مبتلا به سرطان پروستات با استفاده از این روش مبتنی بر نانوذرات درمان شدند. هیچ علائم قابل تشخیصی سرطان در منطقه ای که تابش لیزر صورت گرفته بود یک سال پس از درمان نیز دیده نشد.

در مرحله بعدی این کارآزمایی، قرار است 60 نفر در 8 مرکز مختلف ثبت نام نمایند. اثر فرسایش کانونی روی بافت پروستات با استفاده از سونوگرافی، شش ماه پس از تابش لیزر روی بافت، مورد آنالیز قرار می گیرد. در مدت یک سال پزشک این بیماران ویزیت نموده و مطالعه ادامه خواهد یافت. با توجه به اینکه احتمال عود بیماری وجود دارد، بیماران موافقت کردند که تا 5 سال تحت نظر پزشک باشند.

دکتر اردشیر راستی نژاد، از محققان اصلی این پروژه، نتایج داده های این امکان سنجی را در دوازدهمین سمپوزیم بین المللی در مرکز درمانی و تصویربرداری ارائه خواهد داد.

این شرکت در روش درمانی AuroLase® از دسته جدیدی از نانوذرات موسوم به AuroShells® استفاده می نماید. این ذرات به داخل تومور سرطانی وارد می شوند؛ در نتیجه با تابش لیزر، این ذرات می توانند انرژی لیزر را جذب نموده و آن را به گرما تبدیل نمایند که با این کار بافت سرطانی از بین می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 790

به "نانوذرات با جذب نور لیزر بافت تومور های سرطانی را می سوزانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات با جذب نور لیزر بافت تومور های سرطانی را می سوزانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید