نرخ گذاری تأسیسات گردشگری توسط نهادهای مختلف غیرقانونی است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی با اشاره به اینکه ورود تشکل های غیردولتی به مقوله نرخ گذازی تأسیسات گردشگری بر اساس قوانین و مقررات موجود، فاقد وجاهت قانونی است، گفت: این تشکل ها به دنبال منافع صاحبان و بهره برداران تأسیسات گردشگری نبوده و به دنبال منافع افراد خاص هستند از این رو قانون گذار نرخ گذاری را بر عهده سازمان میراث فرهنگی واگذار نموده است.

نرخ گذاری تأسیسات گردشگری توسط نهادهای مختلف غیرقانونی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه نمود: نرخ اعلامی از سوی سازمان را فقط یک مهر اتحادیه یا جامعه می زنند و در قبال آن مبالغ هنگفتی را از واحدهای گردشگری اخذ می نمایند که این کار نوعی اجحاف در حق بهره برداران تأسیسات گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه افزایش سطح کیفی خدمات در هتل ها و اماکن اقامتی از سیاست های اصلی سازمان میراث فرهنگی است، گفت: طرح تطبیق استانداردهای فنی و کیفی به عنوان یک طرح ملی با همکاری بخش های غیردولتی و شرکت های مشاور در دستور کار جدی این سازمان قرار گرفته است و در استان قم نیز در حال پیگیری است.

وی اضافه نمود: موضوع نرخ گذاری یکی از ابزارهای تشویقی صاحبان تأسیسات گردشگری جهت استانداردسازی و ارتقای کیفیت خدمات است که مورد توجه قرار می گیرد.

رضایی ادامه داد: به خاطر شرایط موجود کشور و نبود تناسب میان عرضه و تقاضا، آزادسازی نرخ در تأسیسات گردشگری و یا واگذاری آن به بخش غیردولتی عملا بحران زاست لذا باید در این زمینه سیاست های کلی سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفته گردد.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت بسته های سفر در ایران نسبت به کشورهای منطقه گفت: با در نظر دریافت کیفیت خدمات و استانداردهای موجود، حفظ قیمت ها و عدم افزایش آن به ویژه با توجه به کاهش محسوس رکود در کشور، سیاست های نرخ گذاری تأسیسات گردشگری عملا به نفع خود صاحبان این تأسیسات است که در توسعه و رونق گردشگری داخلی هدف گذاری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم اضافه نمود: طبق آمار به طور متوسط هزینه های اقامت 60 درصد قیمت یک بسته سفر را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه سطح خدمات باید در قم ارتقا پیدا کند، گفت: حضور زائران خارجی و داخلی ظرفیتی برای استان قم است لذا باید سطح خدمات اقامتی، رفاهی و پذیرایی درشان زائران ارایه گردد به همین دلیل بحث نرخ گذاری و نظارت بر تأسیسات گردشگری در استان قم به صورت جدی در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 714

به "نرخ گذاری تأسیسات گردشگری توسط نهادهای مختلف غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ گذاری تأسیسات گردشگری توسط نهادهای مختلف غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید