نگاه منفی قزاق ها به روابط با آمریکا؛ روسیه الگوی مورد قبول

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وب سایت انگلیسی اوپن دموکراسی نتایج نظرسنجی را منتشر کرد که بر اساس آن بیشتر ساکنان قزاقستان نسبت به آمریکا نگاه منفی دارند.

نگاه منفی قزاق ها به روابط با آمریکا؛ روسیه الگوی مورد قبول

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، وب سایت انگلیسی اوپن دموکراسی (Open Democracy) نتایج نظرسنجی ای را منتشر کرد که بر اساس آن 49 درصد از ساکنان قزاقستان از شرایط روابط کنونی کشورشان با روسیه راضی هستند و 26 درصد خواهان نزدیکی بیشتر با مسکو شدند.

بر اساس این نظرسنجی، 24 درصد از قزاقها روسیه را الگوی قابل قبول می دانند.

هم زمان این نظرسنجی درصد بسیار بالایی نگاه منفی ساکنان قزاقستان نسبت به آمریکا و چین را نشان داده است.

هم چنین نظرسنجی های دیگری که از سوی سایر سازمان ها مانند موسسه گالوپ صورت گرفته گرایش منفی ساکنان قزاقستان نسبت به آمریکا را تائید می نماید.

این موسسه طی بیش از ده سال اخیر کاهش سطح پشتیبانی مردم قزاقستان از اقدامات آمریکا را به ثبت رسانده است.

به عنوان مثال در سال 2013 حدود 37 درصد از قزاقستانی ها از اقدامات آمریکا حمایت نموده اند اما این رقم در سال 2015 تا 8 درصد پائین آمده است.

65 درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی ترجیح داده اند سطح تعامل قزاقستان با آمریکا کاهش پیدا کند.

آنها به طور معمول آمریکا را متهم به تحقق سیاست خارجی زور گویانه به ویژه نسبت به دنیا اسلام، حمایت از حقوق منحرفان جنسی وامپریالیسم فرهنگی می دانند.

خط مش حزب کمونیست چین نیز در قزاقستان مورد استقبال قرار نگرفته و 55 درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی خواهان کاهش سطح تعامل قزاقستان و چین هستند.

دلیل این بحث ریشه دار شدن انزجار فرهنگی است که با یاری دریافت از موضوعات مختلف مانند تئوری توطئه تهاجم آرام جمعیتی چین به آن دامن زده می گردد.

قابل یادآوری است که وب سایت اوپن دموکراسی تحت حمایت های اقتصادی بنیاد فورد، بنیاد بشر دوستی آتلانتیک (The Atlantic Foundation) و بنیاد راکفلر واقع شده است.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1038

به "نگاه منفی قزاق ها به روابط با آمریکا؛ روسیه الگوی مورد قبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه منفی قزاق ها به روابط با آمریکا؛ روسیه الگوی مورد قبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید