واکنش ایران به اتهام کوشش برای ربودن مسیح علی نژاد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه 4 ایرانی به اتهام آدم ربایی واکنش نشان داد.

واکنش ایران به اتهام کوشش برای ربودن مسیح علی نژاد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد ادعاهای اخیر مطروحه به وسیله مقامات دولت آمریکا مبنی بر کوشش افرادی برای ربودن یکی از حقوق بگیران شناخته شده ایالات متحده و مرتبط کردن آنها با جمهوری اسلامی ایران گفت: این ادعای نو دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آن قدر بی پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: این اولین بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره های سوخته و بی ارزش شده خود می باشد، مبادرت می ورزد.

خطیب زاده تاکید نمود: البته از آمریکایی که تاریخ کوتاهش مملو از ترور، آدم ربایی و خرابکاری در کشورهای دیگر است، چنین داستان سرایی های خیالی بعید نیست ولی مقامات آمریکایی این بار با این طراحی و پی رنگ ساده لوحانه واقعا به شعور جهانیان توهین نموده اند.

امروز دادستانی آمریکا 4 ایرانی را متهم به کوشش برای ربودن مسیح علی نژاد در این کشور کرد.

آمریکا مدعی شده است که این چهار نفر مامور اطلاعاتی ایران بوده اند.

به گفته مقامات قضایی آمریکا یکی از این افراد دهم تیرماه در کالیفرنیا دستگیر شد اما چهار نفر دیگر در ایران هستند. براساس این ادعا این تیم در حال برنامه ریزی برای ربودن علی نژاد از منزلش تا ساحل و یافتن قایق تندرو برای انتقال او به ونزوئلا بوده اند تا بعد مسیح علی نژا د را به ایران منتقل نمایند. این تیم قبلا در کانادا، بریتانیا و امارات فعال بود.

براساس بیانیه دادستانی منهتن نیویورک بعلاوه اتهاماتی علیه یک زن ایرانی به ظن توطئه برای نقض تحریم های آمریکا، پولشویی، کلاهبرداری بانکی مطرح شده اس. او متهم به ادم ربایی نشده اما گفته می گردد از این طرح حمایت نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1784

به "واکنش ایران به اتهام کوشش برای ربودن مسیح علی نژاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به اتهام کوشش برای ربودن مسیح علی نژاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید