صالحی امیری: رای عادلانه باشد به نفع جودوی ایران خواهد بود، متقاضی کرسی کمیته ملی المپیک نیستم

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رییس کمیته ملی المپیک گفت: نخست وزیر ژاپن و توماس باخ مصمم به برگزاری المپیک هستند.

صالحی امیری: رای عادلانه باشد به نفع جودوی ایران خواهد بود، متقاضی کرسی کمیته ملی المپیک نیستم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، نشست رییس کمیته ملی المپیک به صورت آنلاین برگزار گردید. رضا صالحی امیری در ابتدای این نشست بیان کرد: نخست وزیر جدید ژاپن مصمم به برگزاری المپیک است و توماس باخ با او ملاقاتی داشت و تاکید جدی داشتند که بازی ها را برگزار می نمایند. به سه شکل می خواهند المپیک را برگزار نمایند ابتدا واکسن وجود داشته باشد و همه واکسینه شوند. دوم، شرایط قرمز باشد و ممنوعیت وجود تماشاگران وجود خواهد داشت و سوم، شرایط زرد باشد و المپیک با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و قرنطینه دو هفته ای برای ورزشکاران برگزار گردد.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به سفر توماس باخ به ژاپن گفت: باخ خیلی محکم صحبت و بیان کرد هر 206 کشور در المپیک حضور خواهند داشت و مطمئن است به وسیله سازمان بهداشت جهانی واکسن در اختیارشان قرار می گیرد. چین ها اعلام نموده واکسن کرونا را فراوری نموده است و حتی در پکن جشن بدون ماسک هم دریافتد از این رو با رییس کمیته ملی المپیک چین صحبت کردم تجربیات خود را در خصوص واکسن اعلام کند. چین واکسن خود را به چند کشور از جمله امارات صادر نموده و 15 هزار نفر استفاده کردند.جان کوتس نایب رییس کمیته بین المللی المپیک هم با مقامات ژاپنی بازدید کرد و گفت نشانه ها بسیار مثبت است و می توانیم المپیک را برگزار کنیم. آنها نگران بودند که نخست وزیر جدید ژاپن سیاست ها را تغییر دهد اما این طور نبود و همبستگی و اتحاد برای برگزاری المپیک وجود دارد. در کل شرایط به سمت برگزاری المپیک می رود.

*پرداخت بودجه فدراسیون ها را هفته آینده به 100درصد می رسانیم

صالحی امیری در خصوص پرداخت بودجه فدراسیون ها گفت: در یک هفته آینده 25 درصد باقی مانده از بودجه فدراسیون ها را پرداخت می کنیم تا واریزی ما به فدراسیون ها به 100درصد برسد. کوشش کردیم سال جاری زودتر از سه سال گذشته بودجه فدراسیون ها را کامل پرداخت کنیم تا نشان دهیم در شرایط کرونا کنار فدراسیون ها و ورزشکاران هستیم. همچنین ما شاخص هایی را برای پرداخت بودجه فدراسیون ها مشخص نموده ایم و پرداخت بودجه سال 1400 بر اساس این شاخص ها خواهد بود.

*5میلیارد یاری اقتصادی به رشته های المپیکی

او در خصوص یاری اقتصادی به فدراسیون های المپیکی گفت: ما 5 میلیارد تومان بودجه ویژه رشته های المپیکی در اختیار سجادی گذاشتیم تا براساس عملکرد رشته ها و تصویب هیات اجرایی در اختیار فدراسیون ها قراربگیرد. تا به امروز 450 میلیون کشتی و 400 میلیون بسکتبال دریافت نموده اند و یاری برای دو فدراسیون دیگر را در جلسه بعدی هیات اجرایی تصویب می کنیم.

*والیبال بعد از کشتی در میادین جهانی درخشش داشته است

صالحی امیری در خصوص حضور مربی خارجی در تیم ملی والیبال ایران نیز بیان کرد: از کوشش های آقای داورزنی تشکر می کنم. پیشرفت های والیبال در سال های آخر مدیون کوشش های اوست و با جدیت و دور اندیشی والیبال را اداره می نماید. او برنامه ریزی نموده در المپیک بتواند جزو تیم های برتر باشد. هدف آرمانی است و فدراسیون خواست از بهترین مربیان جهان استفاده کند. داورزنی، آلکنو را در لیست خود داشت و با مربیان عظیم دیگر هم مذاکره کرد. اتفاقی که افتاد بسیار مبارک است. داورزنی به تنهایی توانایی تامین منابع والیبال را به وسیله اسپانسر ها دارد اما توافق کردیم هر گونه یاریی بخواهد انجام می دهیم. والیبال بعد از کشتی درخشش خوبی در میادین جهانی داشته است.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که در شرایط نبود واکسن، مسابقات ورزشی برگزار می گردد یا خیر، تاکید نمود: تنها رویدادی که مسابقه می گذارد بسکتبال است و بقیه رقابتها لغو شده اند. رودیدادها در 2021 برگزار می شوند. ارزیابی کمیته بین المللی المپیک این است که شرایط در سال 2021 تغییر می نماید.

* الهام هاشمی کنار تیراندازی خواهد بود

او در خصوص شرایط تیراندازی و اختلافی که ملی پوشان با فدراسیون پیدا نموده اند توضیح داد: سه نکته باید بگویم؛ اول، فدراسیون نهاد رسمی قانونی است و ساختار دارد و در حال فعالیت است. کوشش های آقای دادگر و تیم او قابل تقدیر است و شش سهیمه المپیک گرفت. نکته دوم، خانم هاشمی جزو بهترین مربیان روز جهان است ویک سرمایه برای ماست و حفظ او استراتژی ما و وزارت ورزش است. نکته سوم، چند جلسه را ما برگزار کردیم تا چالش ها و مسائل را حل کنیم. آن چیزی که خانم هاشمی می خواست دلسوزی برای پیروزیت در المپیک بود و خواسته شخصی نداشت و می خواست صدای خود را به مدیران ارشد ورزش برساند که پیروز هم شد. او فهیم و دلسوز است. من و آقای سجادی و وزارت ورزش متحد شدیم به تیراندازی یاری کنیم تا از شش سهمیه خود حداکثر استفاده را کند. دادگر هم با مرام و اخلاقی برخورد کرد. از این چالش عبور کردیم و هاشمی در کنار تیراندازی خواهد بود. ما و وزارت ورزش تعهد کردیم همه گونه حمایت را از این رشته داشته باشیم.

*متقاضی دریافت کرسی کمیته ملی المپیک نیستم

صالحی امیری در خصوص حضور در انتخابات سال آینده کمیته ملی المپیک گفت: مطمئن باشید برای حضور در این جایگاه کوشش نخواهم کرد. در دوره قبل هم متقاضی نبودم و با درخواست دوستان وارد شدم. برای دوره آینده هم متقاضی این کرسی نیستم و در دی ماه 1400 براساس شرایط تصمیم خواهم گرفت اما با این پیش شرط که متقاضی کرسی کمیته ملی المپیک نخواهم بود.

*تابع سیاست های ستاد مقابله با کرونا هستیم

صالحی امیری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه تیم ملی وزنه برداری و شمشیربازی اردو نداشته اند، بیان کرد: ما یک پیش شرط داریم و اینکه برگزاری اردوها براساس مصوبه ستاد کرونا باشد. ستاد مبارزه با کرونا برای بعضی رشته ها مجوز داده و ما در این خصوص تابع سیاست های ستاد مبارزه با کرونا هستیم. فدراسیون پزشکی از طرف ما نمایندگی دارد و در این خصوص با ستاد مبارزه با کرونا مذاکره می نماید. بعضی از رشته ها مانند بوکس با رعایت پروتکل ها در حال تمرین هستند و من بازدیدی از اردوی آنها داشتم. ما ممانعتی برای برگزاری اردو نخواهیم داشت و با ستاد کرونا هماهنگ هستیم.

*IOC در قالب ارائه برنامه، بودجه می دهد

رییس کمیته ملی المپیک در باره افزایش بودجه کشور ها و بورسیه ورزشکاران تاکید نمود: تصمیم گرفته شد که به کمیته ملی المپیک کشورها یاری گردد اما این یاری در قالب برنامه هایی است که کشورها ارائه می نمایند. اما هیچ گونه یاری مستقیمی بابت شرایط کرونا از کمیته بین المللی المپیک دریافت ننموده ایم و یاری ها در قالب ارائه برنامه بوده است. در خصوص بورسیه ورزشکاران هم از IOC خواستیم پرداخت آن را تمدید کند و برای افزایش نفراتی که بورسیه دریافت می نماید از فدراسیون ها اعلام نظر نموده ایم و منتظریم به ما پاسخ بدهند.

* از مبلغ قرارداد مربی خارجی والیبال اطلاع ندارم اما داورزنی آگاهانه حرکت می نماید

او در پاسخ به این پرسش که چرا از مربی داخلی برای والیبال استفاده نشد و از مبلغ قرارداد مربی خارجی والیبال خبر دارد یا خیر، توضیح داد: من و داورزنی مصاحبه داشتیم و داریم و استدلالی دارد که قابل قبول است. او بیان کرد ما در سال المپیک هستیم و هدف گذاری ما برای المپیک قرار دریافت جزو تیم های برتر و حتی کسب سکو است. بنابراین باید از ظرفیت یک مربی بین المللی مطرح استفاده کنیم و بعد از المپیک شرایط تغییر خواهد نمود. معتقدم داورزنی آگاهانه حرکت می نماید و باید به او یاری کنیم. از مبلغ قرارداد خبر ندارم اما معتقدم ورزش ایران برای عبور از حاشیه ها باید شفاف عمل کند و باید تمام قردادها شفاف باشد و این به سلامت ورزش ایران و اعتماد سازی مردم یاری می نماید. فوتبال ایران اگر از روز اول تمام قراردادها را شفاف اعلام نموده بود بهتر بود. همه فدراسیون ها باید قرادادهای خود را در اختیار رسانه ها قرار بدهند و نباید از نقد گریزی داشته باشند. برای مثال حق افکار عمومی و رسانه است از مجموع هزینه های کمیته ملی المپیک اطلاع داشته باشند چون این شفافیت باعث ایجاد اعتماد می گردد و جلوی حاشیه و فساد را می گیرد.

* اگر رسیدگی عادلانه باشد، رای به نفع جودو ایران خواهد بود

رییس کمیته ملی المپیک در خصوص نتیجه دادگاه عالی ورزش برای پرونده جودو گفت: اگر دادگاه عالی ورزش عادلانه به جودو رسیدگی کند رای به نفع جودو ایران خواهد بود.

* نخستین متقاضی دریافت واکسن هستیم

صالحی امیری درباره اینکه چه زمانی قرار است واکسن به دست ورزشکاران ایران برسد، گفت: اطلاعی ندارم. صلاحیت این موضوع با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کروناست. ما صلاحیتی برای ورود نداریم. البته من مکاتبه ای با چین داشته ام و منتظر پاسخ هستم. اگر واکسن تامین گردد آن را برای ورزشکاران تهیه می کنیم و مطمئن باشید نخستین متقاضی، وزارت و کمیته هستند.

* هیچ هماهنگی با فدراسیون فوتبال برای انتخابی سرمربی تیم امید نداشته ایم

او در پاسخ به این پرسش که گفته می گردد حمید استیلی دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شده است، گفت: هیچ اطلاعی از این تصمیم ندارم و در مصاحبه با مقامات فدراسیون، هیچ اطلاعی از این موضوع ندادند. هیچ گونه هماهنگی و مذاکره ای در خصوص تیم امید نشده است چون فوتبال درگیر مسائل و اساسنامه اش است. اگر قرار است تصمیمی گرفته گردد حتما با هماهنگی کمیته ملی المپیک خواهد بود. الان هم به نظرم زمان صحبت نیست و باید اجازه دهیم فدراسیون ابتدا مشخص تکلیف گردد و کادر مدیریت بر سر کار بیاید.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که مجمع سالیانه کمیته ملی المپیک حضوری برگزار می گردد یا وبینار گفت: مقدمات مجمع را آماده نموده ایم. براساس سیاست های ستاد کرونا تصمیم می گیریم و اگر مجوز بدهند ترجیح ما بر این است حضوری باشد در غیر این صورت وبینار می گردد.

* کمیسیون ورزشکاران مطالبات ورزشکاران را پیگیری می نماید

صالحی امیری در خصوص اینکه خبری از فعالیت کمیسیون ورزشکاران نیست، تاکید نمود:آقای ساعی کمیسیون را تشکیل داد و بحث بیمه قهرمانان را دنبال کرد و قرار شد موضوع به وسیله صندوق حمایت از قهرمانان پیگیری گردد. هم کمیسیون و هم آقای ساعی فعال هستند و مطالبات ورزشکاران هم در حال پیگیری است.

*برای جمع آوری رای برای سعید معروف اقداماتی انجام گرفته است

او در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد سعید معروف خیلی در جریان فرایند کسب رای برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC نیست، توضیح داد: در جریان فرایند کار سعید معروف هستم. او در داخل ایران حضور ندارد و آقای سجادی و آقای فخری و فتاحیان مسئول شدند پروژه کسب رای در انتخابات را دنبال نمایند. آقای سجادی چند جلسه در خصوص معروف برگزار نموده و با خود او جلسه داشته است. برای فرایند جمع آوری آرا اقداماتی صورت گرفته است که بعدا خود آقای سجادی گزارش آن را می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1375

به "صالحی امیری: رای عادلانه باشد به نفع جودوی ایران خواهد بود، متقاضی کرسی کمیته ملی المپیک نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: رای عادلانه باشد به نفع جودوی ایران خواهد بود، متقاضی کرسی کمیته ملی المپیک نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید