چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی های برتر لرستان برگزار گردید

به گزارش مجله زیبایی زندگی، صبح امروز با حضور رستمی مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی از 24 تعاونی برتر در 25 گرایش در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی های برتر لرستان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار ، صبح امروز با حضور رستمی مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی از 24 تعاونی برتر در 25 گرایش در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در این آیین با اشاره به اینکه تعاون یک ضرورت اجتماعی است گفت: کار گروهی و جمعی همیشه یکی از برنامه هایی است که مورد تاکید مقام عالی وزارت و یکی از اساسی ترین احتیاج های جامعه و اجتماع است.

آشتاب اضافه نمود: قطعا بهره گیری از ظرفیت های فکری و دانش جمعی منجر به اتفاقی ثمر بخش خواهد شد.

او گفت: یکی از مسائل اصلی در استان بیکاری و نوع نگاه مردم به کار است، باید کار را یک فعالیت مالی مشروع و قانونی که باعث ایجاد درآمد می شود بنامیم، کار را تنها خلاصه از استخدام و پشت میز نشینی تعریف نکنیم.

آشتاب با بیان اینکه تغییر نگرش در کار و توسعه و فرهنگ کار گروهی می تواند منجر به ایجاد تعاونی شود توضیح داد: بیش از 11 تعاونی آموزشگاهی تشکیل شده است تا بتوانیم دانشجویان و دانش آموزان را به سمت کار گروهی سوق دهیم، زیرا دانش آموزان و دانشجویان نیروی کار آینده کشور هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:در استان 2هزار و 800 تعاونی فعال با حدود 28هزار نفر اشتغالزایی وجود دارد.

آشتاب با اشاره به اینکه نیمی از استان را بانوان تشکیل می دهند گفت:در استان لرستان 462تعاونی بانوان با حدود 4هزار و 482نفر اشتغالزایی که بیشتر در حوزه صنایع دستی فعالیت می نمایند وجود دارد.

او با تاکیدبر اینکه روستا ها باید کانون فراوری و اشتغال شوند گفت:89 تعاونی روستایی در سطح استان وجود دارد که جمعیت اعضای این تعاونی ها هزار و 286نفر و جمعیت شاغل آنها 927نفر می باشد.

او توضیح داد: در استان لرستان بالغ بر هزار و 153طرح پیروز به دریافت تسهیلات و عقد قرارداد در سیستم بانکی با اعتباری معادل 215میلیاردتومان شده اند.

او بیان نمود:با بهره برداری از این طرح ها زمینه ایجاد اشتغال برای 6هزار نفر در این بخش ایجاد خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه صیانت از اشتغال مهمتر از ایجاد اشتغال است اضافه نمود:بیش از هزار و 40 تعاونی در جشنواره ثبت نام نموده اند که پس از ارزیابی و پایش تعاونی ها 24تعاونی با 25 گرایش به عنوان تعاونگران برتر استان لرستان انتخاب شدند.

آشتاب گفت:جشنواره فرصتی است برای تکریم و تجلیل و تقدیر از کوشش تعاونگران و کار آفرینان و همچنین هدف از تجلیل و تکریم تعاونگران و کار آفرینان برتر برای معرفی هرچه بهتر آن ها به عنوان الگوی موثر در جامعه می باشد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 375

به "چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی های برتر لرستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی های برتر لرستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید