تورهای چین: چین: با هرگونه تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران به نقل از گلوبال تایمز، هوآ چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز چهارشنبه خود در واکنش به گزارش های رسانه ای در مورد خرید نفت کشورش از ایران توضیح داد که این اقدام پکن در راستای مقررات حقوق بین المللی و قوانین بین المللی صورت می گیرد.

تورهای چین: چین: با هرگونه تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره افزود: پکن قاطعانه با هرگونه تحریم یکجانبه مخالف است و از ایالات متحده می خواهد تا در اسرع وقت از اعمال قوانین داخلی خود (در خصوص تحریم های یکجانبه ایران) بر نهادها و اشخاص طرف ثالث دست بردارد.

این در حالیست که پیشتر مقامات آمریکایی و اروپایی مدعی شدند که آمریکا به صورت دیپلماتیک در خصوص کاهش خرید نفت خام ایران با چین تماس گرفته است.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که به علت حساسیت این موضوع خواست که نامش فاش نشود، نوشته بود: ما از خریدهایی که شرکت های چینی از نفت ایران انجام می دهند مطلع هستیم. ما از اختیارات تحریمی خود در پاسخ به فرار از تحریم های اعمال شده علیه ایران، از جمله کسانی که با چین تجارت می نمایند، استفاده نموده ایم و در صورت لزوم به این اقدام خود ادامه می دهیم. با این حال، ما به اسم بخشی از گفتگوی خود درباره سیاست و رویکرد در قبال ایران، با چینی ها به صورت دیپلماتیک برخورد نموده ایم و فکر می کنیم که به طور کلی، این راه موثرتری برای پرداختن به نگرانی های ما است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1854

به "تورهای چین: چین: با هرگونه تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: چین: با هرگونه تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید