کدام کشورها برترین تسهیلات را برای کادر درمان دارند؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، امروزه مهاجرت برای متقاضیان کادر درمان، بویژه پرستاران و پزشکان، بسیار ساده شده است. کشور های اروپایی از جمله آلمان، دانمارک و ایتالیا از کشور هایی هستند که هر ساله با کمبود نیروی کار در زمینه کادر درمان و پزشکان متخصص روبرو می شوند. همین امر موجب شده است که این کشور ها درهای خود را به سوی نیروی درمان باز کنند و با شرایط راحت تری آنها را پذیرش کنند.

کدام کشورها برترین تسهیلات را برای کادر درمان دارند؟

از آنجایی که شرایط حقوق و تسهیلات از مهم ترین عوامل برای متقاضیان مهاجرت به وسیله کادر درمان است، کشور ها سعی بر این دارند تا شرایط مناسبی را برای این قشر فراهم سازند. بعلاوه این سه کشور دارای جدیدترین فناوری های روز جهان در سیستم بهداشتی هستند. امروزه مهاجرت کادر درمان به آلمان ، دانمارک و ایتالیا بسیار زیاد شده است که در ادامه به توضیحات بیشتر در مورد خدمات و سرویس های این کشور ها می پردازیم.

کشور آلمان با سیستم های پیشرفته و کارآمد درمان

آلمان یکی از برترین کشور ها برای مهاجرت و اقامت می باشد. این کشور با وجود سیستم های بهداشتی پیشرفته و فراهم نمودن شرایط زندگی مفرح در کشورش، محبوبیت زیادی را بین متقاضیان مهاجرت داراست. سیستم بهداشتی این کشور بر پایه مدل بیمه اجتماعی بنا شد. در این سیستم تمامی شهروندان آلمانی می توانند به وسیله این نوع بیمه به تمامی خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند. این نوع بیمه ها به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم شده است. البته بیشتریت افراد ترجیح می دهند از بیمه دولتی استفاده کنند.

اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور آلمان را به وسیله کادر درمان دارید، می توانید پس از ورود به این کشور از تسهیلاتی که مراکز بهداشتی در اختیارتان قرار می دهند استفاده نمایید.

فرصت های شغلی برای کادر درمان

آلمان هر ساله با کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در بخش های مختلف بهداشتی روبرو می گردد. از آنجایی که جمعیت این کشور رو به پیری است، خانه های سالمندی نیز احتیاج به پرستار جهت نگهداری از سالمندان دارند. این کشور برای جبران کمبود نیروی کار اقدام به پذیرش حجم زیادی از متقاضیان پرستاری و پزشکی نموده است.

پرستاران و سایر متخصصان در حوزه درمان، می توانند به راحتی در این کشور شغل مناسبی را پیدا کنند و از تسهیلاتی که آلمان در اختیارشان قرار می دهد به خوبی استفاده کنند. البته این دسته از افراد به دلیل مهم بودن شرایط کاری شان، باید مدارک خود را قبل از درخواست معادل سازی کنند و در بعضی موارد در مصاحبه و یا آزمون معین اندازه دانش در حوزه درمان شرکت کنند.

جالب است بدانید که کشور های اروپایی برنامه های مختلفی را برای گرفتن کادر درمان از حوزه آسیا وضع نموده اند.

حقوق و مزایای کادر درمان در آلمان

حقوق پزشکان و پرستاران در کشور آلمان به نسبت بالاست. با این وجود که مهاجرت کادر درمان به دانمارک در سال های گذشته محبوبیت بیشتری پیدا نموده است؛ اما کشور آلمان، همچنان در رتبه اول در حقوق و دستمزد این قشر می باشد. حقوق پزشکان و پرستاران با توجه به تخصصی که دارا هستند به صورت میانگین در سال 80 هزار یورو تا 100 هزار یورو می باشد. البته عایدی پرستاران به نسبت کمتر از پزشکان متخصص است و به صورت میانگین از 30 هزار یورو تا 50 هزار یورو می باشد. توجه داشته باشید که بجز حقوق کشور آلمان تسهیلات ویژه ای را برای متقاضیان کادر درمان در نظر گرفته است که از جمله بیمه درمانی، بیمه بازنشستگی و تعطیلات مدنی و تسهیلات بانکی ویژه از مزایای کار در این کشور است.

شرایط کاری و پیشرفت حرفه ای در آلمان

کشور آلمان این امکان را به کادر درمان می دهد تا در دوره های مختلف آموزشی شرکت کنند و مهارت های خودشان را بهبود ببخشند. بعلاوه این کشور با ارائه فرصت های تحصیلی و آموزشی به کادر درمان در راستای پیشرفت شغلی یاری خواهد نمود.

کشور ایتالیا با فرهنگ پزشکی طولانی

ایتالیا یکی دیگر از کشور های محبوب برای مهاجرت کادر درمان به شمار میرود. این کشور دانشگاه های معتبر با رتبه جهانی مناسبی را در خود جای داده است. این اعتبار موجب شده تا محبوبیت این کشور نزد دانشجویان و متقاضیان مهاجرت کادر درمان به ایتالیا بیش از پیش گردد.

البته با وجود اینکه ایتالیا در دهه های اخیر با چالش های مالی روبرو بوده تاثیر این چالش ها بر سیستم بهداشتی این کشور نیز دیده شده است.

فرصت های شغلی کادر درمان در ایتالیا

کشور ایتالیا نیز در زمینه بهداشتی هر ساله با کمبود نیروی کار ماهر در زمینه های پزشکی و پرستاری روبرو است. منطقه ها جنوبی ایتالیا با کمبود پزشکان و پرستاران روبرو اند و مجبور به پذیرش متقاضیان کادر درمان از سایر کشور ها شده اند.

حقوق و مزایای کادر درمان در ایتالیا

در مقایسه با کشور های پیشرفته ای مثل آلمان و دانمارک، حقوق پزشکان و پرستاران در ایتالیا بسیار پایین تر می باشد. محدوده این حقوق و مزایا از 60 هزار یورو تا 80 هزار یورو در سال می باشد. البته پرستاران مبلغ کمتری از این محدوده را دریافت می کنند.

در مقابل حقوق های پایین ایتالیا، هزینه های زندگی در این کشور نیز پایین می باشد و همین امر می توانن تفاوت حقوقی بین این دو کشور را توجیه کند.

شرایط کار و تسهیلات برای نیروی کادر درمان

با وجود تمامی چالش های مالی، ایتالیا دارای بیمارستان های پیشرفته و مجهز است. پزشکان و پرستاران به دوره های آموزشی زیادی دسترسی دارند و می توانند در بیمارستان های دانشگاهی این کشور آنها را برگزار کنند. با وجود کمبود نیروی کار در بیمارستان ها نیز شرایط برای پرستاران و پزشکان کمی فرسایشی شده است و آنها باید در ساعات کاری طولانی مدتی در بیمارستان کار کنند.

سخن خاتمهی

در خاتمه این مقاله، هما به آنالیز شرایط کاری، حقوقی، تسهیلاتی و مزایای شغلی کادر درمان در کشور های پیشرفته ای نظیر آلمان، ایتالیا و دانمارک پرداختیم. باید بگوییم، کار در هر سه کشور بسته به شرایط متقاضی فرق دارد. اگر شما قصد پیشرفت شغلی و رسیدن به مراتب بالاتری را دارید، می توانید در کشور آلمان به راحتی و با داشتن زندگی و رفاه اجتماعی بالا مشغول به کار شوید. بعلاوه این کشور تسهیلات مناسبی را برای متقاضیان کادر درمان در نظر گرفته است. از آنجایی که آلمان از نظر مالی دارای شرایط مالی بسیار خوبیست، امروزه بیشتر افراد برای مهاجرت این کشور را انتخاب می کنند.

انتشار به وسیله پابجت

منبع: مجله سفر
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2382

به "کدام کشورها برترین تسهیلات را برای کادر درمان دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها برترین تسهیلات را برای کادر درمان دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید