کوچی: گرانی به مساکن روستایی رسیده است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی به دلیل افزایش قیمت زمین و مسکن در کلانشهرها، گرانی به روستا ها نیز رسیده و قیمت مساکن روستایی افزایش قابل توجهی داشته است.

کوچی: گرانی به مساکن روستایی رسیده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به ضرورت مدیریت قیمت زمین در مدیریت بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی قیمت زمین نقش اساسی در افزایش قیمت مسکن دارد، در سال های اخیر قیمت زمین چندین برابر شده و دولت هیچ اقدامی برای تعدیل قیمت ها در این بخش نکرده است.

نظارت بر بازار مسکن

افزایش بدون ضابطه قیمت اراضی مسکن در سال های اخیر

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت مسکن در سال های اخیر بدون ضابطه و بدون هیچ دلیلی افزایش یافته و گرانی زمین بیش از حد معلوم است، بنابر این باید برای کاهش قیمت زمین چاره ای اندیشید. وزارت راه و شهرسازی اعلام می کند که برای تولید مسکن نیازمند اراضی دولتی است و رئیس جمهور در چندین نامه از دستگاه ها و وزارتخانه ها خواستار واگذاری اراضی به وزارت راه شده است.

وی گفت: یکی از راه کار های دولت برای تأمین مسکن و افزایش ساخت و ساز در کشور، توجه به مقوله نوسازی بافت فرسوده است، متأسفانه دولت تنها درباره نوسازی بافت فرسوده شعار داده و اقدام خاصی در این عرصه صورت نگرفته است. این در حالی است که در این مناطق زیرساخت های لازم موجود بوده و با کمترین هزینه می توان مسکن تولید کرد.

گرانی به مساکن روستایی رسیده است

رضایی کوچی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل افزایش قیمت زمین و مسکن در کلانشهرها، گرانی به روستا ها نیز رسیده و قیمت مساکن روستایی افزایش قابل توجهی داشته است.

تأمین گسترده اراضی برای تولید مسکن می تواند در کاهش قیمت زمین اثرگذار باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: تأمین گسترده اراضی برای تولید مسکن می تواند در کاهش قیمت زمین اثرگذار باشد، در این راستا دولت باید به صورت جدی به مسئله واگذاری اراضی دولتی ورود کند، در این رابطه رئیس جمهور باید معاون اول خود را مسئول کمیته پیگیری اراضی کند.

وی افزود: دولت باید با استفاده از مکانیزم های مختلف قیمت زمین را کاهش دهد، تا به امروز این اقدام صورت نگرفته و باید در شرایط فعلی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1116

به "کوچی: گرانی به مساکن روستایی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچی: گرانی به مساکن روستایی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید