گردش مالی نزدیک به 60 هزار میلیارد تومانی تولید مسکن در کرمانشاه

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه با اشاره به گردش مالی نزدیک به 60 هزار میلیارد تومانی چهار ساله طرح جهش تولید مسکن در کرمانشاه، گفت : باید تلاش کنیم شرکت های داخل استان از این گردش مالی بزرگ منتفع شوند.

گردش مالی نزدیک به 60 هزار میلیارد تومانی تولید مسکن در کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه، آرش شادفر رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی که برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در کرمانشاه شده و قرار است طی چهار سال نزدیک به 120 هزار واحد مسکونی (هر سال حدود 30 هزار واحد) در استان ساخته شود، گفت : اگر هزینه ساخت هر مترمربع مسکن را حداقل و بدون احتساب هزینه زمین، مجوز ها و ... حدود پنج میلیون تومان در نظر بگیریم، این طرح نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت.

او از بخش مسکن به عنوان محرک اصلی اقتصاد یاد کرد و گفت : این 60 هزار میلیارد تومان می تواند تحول قابل توجهی در حوزه اقتصاد، اشتغال، افزایش ظرفیت کارخانجات تولید مصالح ساختمانی و ... در استان ایجاد خواهد کرد.

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه اضافه نمود: اگرچه درباره اشتغالزایی بخش مسکن ارقام متفاوتی اعلام می شود، اما بیش از 170 شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم با بخش مسکن در ارتباط است که استفاده از ظرفیت طرح جهش تولید مسکن می تواند با ایجاد اشتغال بالا، بخش زیادی از مشکل بیکاری کرمانشاه را مرتفع کند.

شادفر بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های ساختمانی استان و کارخانجات مرتبط با مصالح ساختمانی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن تاکید کرد و اضافه نمود: در شرایطی که اقتصاد کرمانشاه به شدت به این گردش مالی نیاز دارد، نباید اجازه بدهیم عواید آن نصیب استان های دیگر شود.

او ادامه داد: متاسفانه تجربه سال های گذشته چه در ایام بازسازی منطقه ها زلزله زده و چه ساخت پروژه های مسکن مهر نشان داده که در گذشته این فرصت در اختیار شرکت های بومی استان نبوده و نباید اجازه دهیم چنین رویدادی دوباره تکرار شود.

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه اجرای این طرح را نیازمند توان مالی و دانش فنی بالا دانست و اضافه نمود: برای این منظور نیاز داریم کنسرسیومی از شرکت های درجه یک و دو ساختمانی، سازندگان مطرح، کارخانجات و واحد های تولیدی مرتبط با مصالح ساختمانی و... در استان ایجاد شود.

شادفر با بیان اینکه این موضوع طی جلساتی با فعالین صنعت ساختمان در میان گذاشته شده، ادامه داد: همچنان پیگیر هستیم که این فرصت بزرگ از دست کرمانشاه نرود و پیش از آنکه این طرح استارت بخورد شرکت ها را برای اجرای آن آماده و همسو کنیم .

منبع ایسنا

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1940

به "گردش مالی نزدیک به 60 هزار میلیارد تومانی تولید مسکن در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش مالی نزدیک به 60 هزار میلیارد تومانی تولید مسکن در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید