گزارشی از هزینه های زندگی در هنگ کنگ؛ 5 کیلو برنج 7 دلارآمریکا، اینترنت ماهانه موبایل 26دلارآمریکا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران: هزینه های زندگی در هنگ کنگ نسبت به سایر نقاط دنیا بسیار بالا است. بخش مسکن، مهم ترین عامل بالا بودن هزینه زندگی در هنگ کنک است.

گزارشی از هزینه های زندگی در هنگ کنگ؛ 5 کیلو برنج 7 دلارآمریکا، اینترنت ماهانه موبایل 26دلارآمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت اینترنیشنز، طبق آنالیز ها کمبود فضا در هنگ کنگ بر قیمت مسکن و همچنین رانندگی اثر گذاشته است. یکی از راه های کاهش هزینه های زندگی و صرفه جویی در وقت، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. سیستم حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ بسیار توسعه یافته است و گزینه های مختلفی از قبیل قطار، اتوبوس و حتی کشتی وجود دارد.

هزینه زندگی در هنگ کنگ به ویژه در نواحی مرکزی، بیشتر از شهرهای مهم اروپا، آمریکا و استرالیا است، اما کمتر از کلان شهری مانند نیویورک است.

در این کشور 40درصد از درآمد خانوار صرف مسکن وحدود 30 و 10 درصد از درآمد نیز به ترتیب صرف خرید مواد غذایی و حمل و نقل می گردد.

بیشتر مردم در آپارتمان زندگی می نمایند، زیرا خانه های خانوادگی در حومه بسیار گران قیمت است. خانواده ها اغلب تمایل به سکونت در قسمت جنوبی هنگ کنگ دارند. اجاره بها یک آپارتمان سه خوابه در این مناطق حدود 50 هزار دلار هنگ کنگ یا 6400 دلار آمریکا است. متوسط اجاره بهای آپارتمان یک خوابه 12 تا 20 هزار دلار هنگ کنگ (2.5 تا 15 هزار دلار آمریکا) در ماه است.

هزینه آب و برق در تابستان نیز بالا است. هزینه خدمات مسکن به محل زندگی بستگی دارد اما هزینه آب، برق و گاز حدود 1000 تا 2000 دلار هنگ کنک (130 تا 260 دلار آمریکا) در ماه است. هزینه اینترنت و تلفن همراه نیز هر کدام حدود 200 دلار هنگ کنگ یا 26 دلار آمریکا است.

قیمت خرید اتومبیل در هنگ کنگ بسیار بالاتر از سایر نقاط دنیا است. قیمت بنزین نیز بسیار بالا است و هزینه پارکینگ نیز بخش قابل توجهی از بودجه ماهانه افراد را به خود اختصاص می دهد. از این رو، بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند. سیستم حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ بسیار توسعه یافته و ازران است. بلیط اتوبوس و قطار حداقل 4.5 دلار هنگ کنگ (حدود 0.5 دلار آمریکا) است، اما کرایه ها ممکن است به 5 دلار نیز برسد. همچنین، سیستم حمل و نقل عممی در هنگ کنگ از 5:30 صبح تا 1:00 نیمه شب فعال است.

به طور متوسط، قیمت مواد غذایی و کالاهای مصرفی در هنگ گنک به سبب وارداتی بودن گران تر از نقاط دیگر است. برای مثال قیمت 5 کیلو برنج و یک لیتر شیر به ترتیب 7 و 3 دلار آمریکا است. همچنین، هزینه رستوران ها در هنگ کنگ بسیار متنوع هستند. غذای خیابانی حدود 4 دلار آمریکا هزینه دارد. هزینه دو وعده غذا در یک رستوران محلی نیز حدود 50 دلار است. رستوران های زنجیره ای متنوعی نیز در هنگ کنگ فعالیت دارند. برای مثال، یک وعده غذایی در مک دونالد حدود 7 دلار هزینه خواهد داشت.

از آن جا که شرکت های بین المللی بسیاری هنگ کنگ را به عنوان مرکز آسیایی خود انتخاب می نمایند، فرصت های شغلی مختلفی در بازار کار هنگ کنگ وجود دارد. متوسط حقوق ساعتی در هنگ کنگ حدود 15 تا 17 دلار آمریکا است. متوسط درآمد سالانه نیز 30 هزار دلار آمریکا است. برای مثال، متوسط دستمزد برای مهندس نرم افزار و تحیل گر مالی 20 دلار در ساعت است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1180

به "گزارشی از هزینه های زندگی در هنگ کنگ؛ 5 کیلو برنج 7 دلارآمریکا، اینترنت ماهانه موبایل 26دلارآمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از هزینه های زندگی در هنگ کنگ؛ 5 کیلو برنج 7 دلارآمریکا، اینترنت ماهانه موبایل 26دلارآمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید