11 مورد از نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ

به گزارش مجله زیبایی زندگی، نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ

بازدید از شهرهای بزرگ و معروفی که هر سال میزبان جهانگردان بسیاری از سراسر جهان هستند علاوه بر تمام لذت ها و هیجان ها با سختی های مختص خودش همراه است. شما تنها جهانگرد این مناطق نیستید و از طرفی اهالی شهر می دانند شما به زودی آن جا را ترک می کنید. البته احتمالا خودتان هم می دانید که باید انتظار پرداخت کمی پول بیشتر و شلوغی در جاذبه های دیدنی را داشته باشید. یکی از این شهرها سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ کشور روسیه است. اگر قصد سفر به روسیه را دارید با خبرنگاران همراه شوید تا نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ را به شما بگوییم، نکاتی که مانع بوجود آمدن چنین دردسرهایی برایتان می شود.

11 مورد از نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ

بسیاری از گردشگران روسیه بازدید از سنت پترزبورگ را در برنامه سفر خود به این کشور می گنجانند چرا که تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته و بناهایی با شکوه از دوران های مختلف در آن برجا مانده است. علاوه بر این شب های سفید که پدیده ای طبیعی است باعث شده افراد زیادی اوایل تابستان را برای سفر انتخاب کنند. شهری پر از کانال های آبی تاریخی که اسمش آدم را یاد شب های روشن داستایوفسکی، پتر کبیر و تابلوهای نقاشی موزه ها می اندازد.

صف طولانی بازدید از موزه ها

ایستادن در صف های طولانی بازدید از موزه های مشهور و شناخته شده برای اهالی سنت پترزبورگ امری عادی تلقی می شود. معینا ظرفیت بازدید از آن ها در یک بازه زمانی کوتاه محدود است و همه جمعیت زیادی که آن جا هستند نمی توانند با هم وارد ساختمان ها شوند. یکی از نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ همین انتظارهای طولانی است که برای اجتناب از آن دو راه در پیش دارید. یک آن که هزینه بیشتری را پرداخت کنید و تور بازدید از موزه ها را تهیه کنید، تورها زمان مشخی برای بازدید از موزه ها را رزرو می کنند و به شما تضمین می دهند در آن زمان می توانید بدون معطلی وارد موزه شوید.

اما اگر نمی خواهید هزینه اضافه پرداخت کنید راه دوم آن است که دیرتر برای بازدید از آن ها بروید. اغلب گروه گردشگران روسیه صبح اول وقت برای بازدید از موزه ها می آیند. بنابر این بهتر است که برای بازدید از هر موزه ساعت کاری آن را چک کنید و آخرین ساعات کاری اش را برای بازدید انتخاب کنید. به عنوان مثال موزه های مشهوری چون هرمیتاژ و موزه دولتی روسیه که بسیار تماشایی هستند تا ساعت 9 شب باز هستند و از این مزیت می توانید برای بازدیدی بی دردسر و بدون اتلاف وقت استفاده کنید.

تاکسی های فرودگاه

این مورد از نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ با شهرهای بزرگ ایران (و بسیاری کشورها) اشتراک دارد. همین که وارد فرودگاه می شوید رانندگان تاکسی زیادی به سراغتان می آیند و پیشنهاد می کنند شما را به مقصدتان برسانند. بیشتر آن ها رانندگان واقعی هستند و از نظر امنیتی مسئله ای برایتان پیش نخواهد آمد اما ممکن است دو برابر قیمت واقعی از شما پول بگیرند. اگر از تورهای خبرنگاران استفاده کنید ترنسفر فرودگاهی شما بر عهده ما خواهد بود و از این نظر مسئله ای نخواهید داشت اما در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم از فرودگاه خارج شده و به سراغ بادجه های تاکسی ها بروید، در آن جا می توانید با قیمت های ثابتی ماشین بگیرید.

نکته دیگر آن که بهتر است روبل همراه خود داشته باشید یا با کارت اعتباری بین المللی هزینه را پرداخت کنید وگرنه در انتها برای پرداخت کرایه تاکسی فرودگاه با مشکل روبرو می شوید. لطفا به یاد داشته باشید که بیشتر راننده ها به زبان انگلیسی تسلط ندارند، بنابراین بهتر است آدرس هتل و مقصدتان را روی یک تکه کاغذ همراهتان داشته باشید. سرویس های تاکسیرانی با امکان رزرو آنلاین یا تلفنی هم برای مسافران فراهم شده اما ایراد این نوع سرویس این است که اگر در قسمت کنترل پاسپورت یا دریافت چمدان معطل شوید و دیرتر به پیش راننده بروید بابت هر 10 دقیقه تاخیر مبلغی را باید بپردازید.

تاکسی های سیاه رنگ

مانند نکاتی که برای تاکسی های فرودگاه گفتیم برای تاکسی های سیاه رنگ هم صدق می نماید و یکی از نباید های سفر به سنت پترزبورگ سوار شدن در آن ها است. اغلب این تاکسی ها شب ها که خلوت تر است و پیدا کردن سایر تاکسی ها سخت است فعالیت می کنند. بهترین راه برای اجتناب از چانه زنی بر سر قیمت با این تاکسی ها آن است که از همان ابتدا تاکسی دیگیری بگیرید. اگر می خواهید از هتل یا رستوران خارج شوید معمولا کارمندان آن ها این کار را برایتان انجام می دهند یا تلفنی برایتان تاکسی می گیرند. اگر این مورد هم برایتان غیرقابل دسترس است و دیگر گزینه ای ندارید دقت کنید که قبل از سوار شدن کرایه را با راننده طی کنید و حتما به صورت شفاف به او بگویید که این قیمت نهایی خواهد بود تا خیالتان راحت شود.

عکاس های خیابانی

در جاذبه های اصلی گردشگران سنت پترزبورگ (و کل کشور روسیه)، مانند میدان کاخ یا کلیسای جامع سنت ایزاک اغلب افرادی را می بینید که لباس هایی مدل قرن 18 میلادی پوشیده اند و شبیه به کاترین کبیر یا پتر کبیر به نظر می رسند. بیشتر آن ها رفتاری بسیار محبت آمیز دارند و می توانند کمی هم انگلیسی صحبت کنند، به محض این که کمی با آن ها ارتباط چشمی پیدا کنید به سراغتان می آیند و با شما عکس می گیرند و امیدوارند شما در باره قیمت عکس ها سوالی نپرسید. یکی از نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ دریافت همین عکس ها بدون سوال کردن درباره قیمت ها است.

اگر فکر می کنید که چنین عکسی برایتان جذاب است اول قیمت را بپرسید تا بعدا شکه نشوید. توجه کنید همین داستان برای دریافت عکس هایی با حیوانات که برای گردشگران روسیه بسیار رایج است هم صدق می نماید.

مجتمع تجاری Eliseyev Emporium

فروشگاه تجاری Elisev Merchant یک فروشگاه بسیار لوکس است که به تازگی بازگشایی شده است و با ساختمان با شکوه و دکور جذابش گردشگران روسیه را به خود جلب کرده است. در حال حاضر نمی توان بازدید از آن را یکی از نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ ذکر کرد چرا که واقعا ارزش تماشا و گشتن دارد. داخلش به زیبایی تزیین شده و می توانید انواع سوغاتی های بامزه مانند شکلات، دسر و … را در آن تهیه کنید. آن ها به زیایی بسته بنده شده اند و برای هدیه عالی هستند اما خوب است بدانید برخی از محولات مانند خاویار و پنیر را می توانید با قیمت های بسیار مناسب تری از سوپر مارکت های معمولی تهیه کنید، دقت داشته باشید که تنها تفاوت این محصولات در بسته بندیشان است و فرق دیگری ندارند.

قهوه استار باکس

قهوه استارباکس با بیش از 27٬000 شعبه در سراسر دنیا بزرگ ترین قهوه خانه دنیا نام دارد و افراد زیادی آن را می شناسند و برای نوشدن قهوه انتخابش می کنند. اما مراجعه به آن ها را باید در لیست نبایدهای سفر به سفر به سنت پترزبورگ آورد چرا که قیمتشان برای یک لیوان قهوه بیش از حد گران است. در واقع استارباکس های روسیه گران ترین ها در دنیا هستند و با این وجود برخی از گردشگران و محلی ها هنوز برای نوشیدن قهوه اینجا را انتخا می کنند.

اگر برند مغازه ای که قهوه را برایتان آماده می نماید زیاد مهم نیست پیشنهاد می کنیم سری به کافی شاپ های محلی بزنید. فرهنگ کافه گردی سنت پترزبورگ حسابی هیجان است و با یک چهارم قیمت های استارباکس می توانید این جا قهوه تهیه کنید.

بازارهای خیابانی

اگر اهل چانه زنی هستید و به گردش در بازارهای خیابانی علاقه دارید خرید کمی سوغاتی از چنین بازارهایی در سنت پترزبورگ و مسکو ایده بدی نیست و چند ساعت سرگرم کننده را پیش رو خواهید داشت اما خرید زیاد از این بازارها یکی از نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ است. هیچ کنترلی بر روی قیمت ها و کیفیت اجناس وجود ندارد و از طرفی هم اگر فروشندگان متوجه علاقه شما به محصول خاصی شوند دیگر دست از سرتان بر نمی دارند و شما را مجبور به خرید آن محصول یا چیزی شبیه به آن خواهند کرد.

بهترین گزینه آن است که گشت و گذارتان را داشته باشید و تنها اجناس جالبی که خیلی از آن ها خوشتان آمده را خریداری کنید. ممکن است بعدا از خرید اجناس گران قیمت یا خرج کردن پول زیاد در بازارهای خیابانی پشیمان شوید.

راهنماهای تور

همان که در ابتدای مطالب و برای خلاص شدن از دردسرهای ایستادن در صف های طولانی موزه ها گفتیم مراجعه به تورها می تواند یک راه حل موثر باشد اما دقت داشته باشید که این تورها را باید در مراکز معتبر تهیه کنید. در جاذبه های گردشگران روسیه و سنت پترزبورگ مانند ارمیتاژ یا کاخ کاترین افراد محلی را می بینید که خودشان را تور لیدرهای دارای مدرک معتبر معرفی می کنند و معتقدند می توانند تورهایی به همه زبان های دنیا برگزار کنند. بهتر است از دستشان عصبانی نشوید، ممکن است راست بگویند و واقعا مدرک تور لیدری داشته باشند.

اما عجیب است که در شهر سنت پترزبورگ با این همه شرکت فعال در حوزه گردشگران روسیه نتوانسته اند کاری پیدا کنند. خرید تور از آن ها را در لیست نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ قرار دهید و اگر احیانا این دلایل برایتان کافی نیست حتما از کیفیت و هزینه کار آن ها مطلع شوید.

تماشای پل کاخ

اگر فصل تابستان را برای سفر به روسیه و شهر سنت پترزبورگ انتخاب کرده اید تماشای پل کاخ در شب یکی از بایدهای است که در لیست سفرتان جای می گیرد. اینطور که معین است، روس ها تمایل عجیبی دارند تا روی هر چیزی اسم کاخ را بگذارند. شاید به دلیل روحیه تجمل گرایی بسیار بالایشان باشد. در هر صورت، پل کاخ که روی رودخانه نوا واقع شده است، یکی از جاذبه های مشهور سن پترزبورگ به شمار می رود. این پل در طول شب بلند می شود و به کشتی های بزرگ اجازه ورود به دریای بالتیک را می دهد. پل کاخ ارتباط بین میدان کاخ و جزیره Vasilievsky را فراهم می کند. نمای این پل در هنگام غروب و طول شب، بسیار زیباست.

اما مساله ای که خیلی از گردشران فراموش می کنند در نظر بگیرند اتفاقی است که بعد از بلند شدن پل می افتد. اتوبان بسته می شود! مورد دیگر نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ آن است که از قلم نیاندازید که مقصد شما کدام سمت پل است در غیر این صورت باید برای برگشت به مقصد هزینه گزافی را خرج کنید چرا که تاکسی باید کل شهر را دور بزند تا شما را برساند همچنین این که شب ها به این راحتی نمی توانید تاکسی بگیرید.

دست فروشان خیابانی

دست فروشان اغلب در مکان هایی که می دانند با فاصله نزدیک هم سوپر مارکتی وجود ندارد و گردشگران بسیاری گشنه و تشنه به آن جا می رسند، بساطشان را پهن می کنند. آن ها معمولا آب خنک، انواع نوشیدنی، بستنی و اسنک هایی را به گردشران می فروشند اما دقت داشته باشید که اغلب قیمت هایشان بیشتر از قیمت سوپرمارکت ها است. اگر نمی خواهید چنین هزینه هایی را پرداخت کنید و گشنه و تشنه هم نمانید بهتر است قبل از حرکت کمی آب و خوراکی همراهتان ببرید تا در چنین شرایطی گرفتار نشوید.

جیب برها

سفر به روسیه بسیار امن است. شهرهای بزرگی مانند سنت پترزبورگ در تمام طول شب و روز از امنیت بالایی برای گردشگران برخوردار هستند. تنها مساله که باید نگرانش باشید (و البته در همه جای دنیا امکان وقوعش هست) جیب برها هستند. از آن جایی که گردشگران روسیه در برخی محل های مشخ تجمع می کنند، شناسایی و هدف قرار دادنشان برای جیب برها کار آسانی است.

دیده شده آن ها گاهی حتی وارد موزه ها هم شده اند، بنابر این مراقب اموالتان باشید. از دیگر نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ قرار دادن پاسپورتتان در کنار سایر اشیا با ارزش است در این صورت در بدترین حالت ممکن لااقل کارت شناساییتان را همراه خود دارید.

منبع: theculturetrip

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 987

به "11 مورد از نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مورد از نبایدهای سفر به سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید