70 درصد زائران اربعین کشور از مرز مهران تردد می نمایند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، استاندار ایلام گفت: علی رغم بازگشایی مرز خسروی و فعالیت مرز های دیگر کشور، همچنان 70 درصد از تمام تردد های زائران اربعین به کشور عراق به وسیله مرز و پایانه مهران انجام می گردد.

70 درصد زائران اربعین کشور از مرز مهران تردد می نمایند

به گزارش ، قاسم سلیمانی با اشاره به آخرین وضعیت مرز مهران هم زمان با ظهر دوشنبه، بیان نمود: حدود 70 درصد تردد جمعیت زائر اربعین در امسال از مرز مهران تردد می نمایند و 30 درصد باقی مانده زائران از سایر مرز های کشور شامل خسروی، شلمچه و چذابه وارد خاک عراق می شوند.

وی بابیان اینکه در مرز مهران، روزانه به افزایش تصاعدی جمعیت روبرو است، گفت: از آغاز ماه صفر حدود 40 هزار نفر روزانه و دیروز نزدیک به 70 هزار نفر از مرز مهران عبور و به سمت عتبات عالیات در حال حرکت هستند.

استاندار ایلام گفت: پیش بینی می گردد در ظرف یک تا دو روز آینده، در مرز مهران به جمعیت 100 هزارنفری در روز برسیم که حجم بسیار بالایی در پذیرش زائران است.

سلیمانی بابیان اینکه در مرز مهران زیرساخت ها به طوری طراحی شده که متوسط 150 هزار زائر در روز به راحتی عبور نموده و مسئله ای برایشان رخ ندهد، ابراز کرد: باوجوداین زیرساخت ها، اما به هر صورت معطلی هایی ممکن است در مرز مهران رخ دهد لذا زائران می توانند از دیگر مرز ها ازجمله مرز خسروی هم برای خروج از کشور استفاده نمایند.

وی بابیان اینکه تنها مشکل، کامیون های حمل مواد غذایی و امکانات موکب ها بود که قرار بود از مرز مهران عبور نمایند، اما نتوانستند، اضافه کرد: بیش از چهار هزار کامیون از دیروز در مرز مهران حضور دارند که برای ورود آن ها با مرزبانی عراق صحبت هایی انجام شده است.

استاندار ایلام بابیان اینکه برای سهولت دررفت و آمد در مرز، دو ورودی و خروجی گذاشته شده است، تأکید کرد: تردد در سطح گمرک خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، روان تر شده و تا ساعت سه بامداد دوشنبه، بیش از دو هزار از این کامیون عبور داده شد و امیدواریم ظرف امروز تا فردا این مشکل به طور کامل رفع گردد.

سلیمانی به مردم توصیه کرد: عواملی که امکانات برای موکب ها حمل می گردد، بهتر است از مرز خسروی عبور داده شوند تا ترافیک کمتری را در مرز مهران ببینیم همچنین باید گفت طبق گفته پلیس در حال حاضر مرز خسروی به روی زائران باز است و رفت وآمد راحت تر و بدون ترافیک صورت می گیرد.

پ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 439

به "70 درصد زائران اربعین کشور از مرز مهران تردد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد زائران اربعین کشور از مرز مهران تردد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید