تامین آب پایدار چهار شهر کردستان در لایحه بودجه سال 98 گنجانده شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، بە گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده با اشاره به کوشش ها و پیگیری های انجام شده به وسیله سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهارداشت: علیرغم محدودیت های منابع مالی و تمرکز دولت برای تکمیل پروژه های در دست اقدام، در پی سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، آبرسانی به شهرستان های شرق استان در لایحه بودجه سال 1398 قطعی شد.

تامین آب پایدار چهار شهر کردستان در لایحه بودجه سال 98 گنجانده شد

وی با بیان اینکه این اقدام مشکل دیرینه تامین آب پایدار شهرستان های شرق استان را برای همیشه حل خواهد نمود، اضافه کرد: تامین آب برای شهرهای بیجار و حسن آباد به وسیله سد سیازاخ و قروه و دهگلان از محل سد قوچم علاوه بر آب شرب این شهرها نیازهای بخش صنعت این شهرستان ها را نیز مانند فولاد و پتروشیمی تامین خواهد نمود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با تاکید بر اینکه مشکل آب شرب تعداد کثیری از شهرها و روستاهای این شهرستان ها نیز حل خواهد شد، ادامه داد: حدود شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع برآورد شده است که در طول اجرای پروژه ها در بودجه های سالانه تخصیص داده می گردد.

نصرالهی زاده یادآور شد: عملیات اجرایی تامین آب برای شهرستان بانه از سد عباس آباد، برای شهرستان مریوان از سد گاران، برای شهرستان سقز از سد چراغ ویس و برای دیواندره از سد سیازاخ در حال انجام است.

وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: آب پایدار برای شهر کامیاران نیز از محل سد گاوشان تامین شده و عملیات اجرایی آن سال جاری شروع خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: همچنین اعتبارات تعداد دیگری از پروژه های مهم و زیربنایی استان همچون راه و راه آهن در لایحە بودجە سال 98 افزایش قابل توجهی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 104

به "تامین آب پایدار چهار شهر کردستان در لایحه بودجه سال 98 گنجانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین آب پایدار چهار شهر کردستان در لایحه بودجه سال 98 گنجانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید