آمریکا خواهان تعطیلی کنسولگری چین در تگزاس شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، در ادامه تلاشهای آمریکا برای افزایش فشار علیه چین، واشنگتن از پکن خواسته کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف 72 ساعت آینده تعطیل کند.

آمریکا خواهان تعطیلی کنسولگری چین در تگزاس شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه تشدید تنشهای میان پکن و واشنگتن و کوشش این کشور برای افزایش فشارها علیه پکن، آمریکا به چین دستور داده است تا کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف 72 ساعت آینده تعطیل کند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این خبر را سردبیر روزنامه گلوبال تایمز وابسته به دولت چین منتشر نموده و گفته که آمریکا از چین خواسته است دفتر صدور ویزا و گذرنامه چین در هیوستون بسته گردد.

منابع محلی به نقل از پلیس هیوستون سه شنبه شب از وقوع آتش سوزی در حیاط ساختمان کنسولگری چین خبر داده بودند که ادعا شده است مربوط به سوزاندن اسناد و مدارک توسط دیپلماتهای چینی در محوطه باز ساختمان بوده است.

دولت چین در واکنش به این درخواست واشنگتن، آن را یک اقدام تحریک آمیز یکجانبه خواند و اعلام نمود که این اقدام آمریکا را نقض شدید قوانین و هنجارهای بین المللی می داند.

طی ماههای گذشته آمریکا برای مقابله با چین مجموعه ای از اقدامات را علیه پکن در دستور کار قرار داده است. افزایش تعرفه ها و جنگ تجاری، اعمال تحریم علیه شرکتهای عظیم چینی از جمله هوآوی، تقویت همکاریها با تایوان، حضور گسترده ناوهای آمریکایی در دریای چین جنوبی و لفاظی علیه پکن در زمینه ویروس کرونا از آخرین کوششهای کاخ سفید در راستای راهبرد افزایش فشارها علیه پکن بوده است. ک

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1167

به "آمریکا خواهان تعطیلی کنسولگری چین در تگزاس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان تعطیلی کنسولگری چین در تگزاس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید