آنتن رادیویی انگلیس وارد ایستگاه فضایی شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، آنتن رادیویی انگلیس وارد ایستگاه فضایی شد و به این ترتیب نخستین سهم صنعتی انگلیس در ایستگاه فضایی بین المللی در روز سه شنبه تحویل داده شد.

آنتن رادیویی انگلیس وارد ایستگاه فضایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاتری فارس به نقل از بی بی سی، آنتن رادیویی انگلیس وارد ایستگاه فضایی شد و به این ترتیب نخستین سهم صنعتی انگلیس امروز در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) امروز تحویل داده شد.

آنتن ارتباطات بخشی از محموله کالاهایی است که توسط فضاپیمای باری سیگنوس به مدار زمین رفته است؛ این آنتن رادیویی فضانوردان را قادر می سازد با سرعت باند پهن با دانشمندان و خانواده های خود ارتباط برقرار کنند.

این تجهیزات در مدت زمان چند هفته به قسمت بیرونی ماژول ایستگاه فضایی بین المللی متصل خواهد شد؛ این امر باید به طور قابل ملاحظه ای ارتباطات رادیویی را بهبود ببخشد.

دیوید کنیون، مدیر عامل MDA انگلیس در آکسفوردشایر گفت: این ماهواره ها برای استفاده ایالات متحده در اولویت قرار دارند.

اگرچه انگلیس یکی از امضا کنندگان اصلی معاهده سال 1998 برای ساخت ایستگاه فضایی بین المللی بوده ولی تاقبل تحویل این آنتن رادیویی اقدامی برای این ایستگاه انجام نداده بود.

در واقع، تقریباً ابتدا از پروژه دور شد و ترجیح داد بودجه فضایی خود را در مناطق دیگر و برای اکتشافات فضایی متفاوت بگذراند.

آنتن رادیویی جدید این قابلیت را دارد که ویدئو، صدا و داده را به زمین منتقل کند؛ جورج مارو، مدیر اجرایی مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا می گوید: شبکه های ارتباطی ناسا در تمامی ماموریت های ما نقش محوری ایفا می کنند. با استفاده از این ارتباطات دسترسی به داده های ماموریت های فضایی ممکن می شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 800

به "آنتن رادیویی انگلیس وارد ایستگاه فضایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتن رادیویی انگلیس وارد ایستگاه فضایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید