افزایش حفاظت از یگان های شناور با الحاق ناوشکن دنا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر دفاع گفت: با الحاق ناوشکن دنا، توانمندی ناوگان دریایی در چابکی و مقابله با انواع اهداف آفندی و پدافندی، افزایش پیدا می نماید و امکان بهره گیری از سامانه های جنگ الکترونیک فراهم می گردد.

افزایش حفاظت از یگان های شناور با الحاق ناوشکن دنا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، امیرسرلشکر امیرحاتمی در مراسم رونمایی و الحاق ناوشکن دنا و ناومین شکار به نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم دریایی استان هرمزگان که به صورت ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور ارتباط داشت، اضافه کرد: بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر مرز های آبی کشورمان به ویژه در جنوب کشور، فرصت های فراوانی را برای توسعه دریا محور ایجاد نموده و این فرصت ها شامل همه حوزه ها به ویژه حوزه های مالی، فرهنگی و دفاعی است و از عوامل مهم عمق راهبردی کشور است که قابلیت دفاع راهبردی را برای ما فراهم می نماید.

وی گفت: تردیدی نیست که در سده های گذشته از این نعمت عظیم الهی در کشور غفلت شده است و به حمد خدا در دوره پرافتخار جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دو دهه اخیر، سیاست ها و برنامه های خوب و ارزشمندی برای دستیابی به اهداف عظیم و الهی ملت ایران از طریق دریا، تدوین شده و یک محیط راهبردی نوین برای کشور در حال شکل گیری است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح اضافه کرد: دستیابی به این اهداف علاوه بر اراده سیاسی و برخورداری از سیاست های راهبردی، مستلزم قدرت دریایی فزاینده ای است که دو مؤلفه و الزام اصلی آن، برخورداری از صنعت دریایی پیش رفته و مشارکت فعال در تأمین امنیت خطوط دریایی و کشتیرانی است.

امیرحاتمی گفت: وزارت دفاع و نیرو های مسلح جمهوری اسلامی در هر دو حوزه ورود قدرتمندی را انجام داده اند.

وی اضافه کرد: امروز به حول و قوه الهی و در نتیجه برنامه ریزی ها و کوشش های جهادی، جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به قدرت دریایی در شأن ملت عظیم ایران گام های مؤثری برداشته است و ناوگان های تجاری و نظامی ما در اقصی نقاط دنیا حضور گسترده و مؤثری را دارد.

وزیر دفاع گفت: زمان زیادی از ورود ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه نگذشته است که مورد توجه وسیع در سطح دنیا نهاده شد در حالی که امروز در آب های دوردست و در اقیانوس ها حضور مقتدرانه ای دارند بدون این که احتیاج به پهلوگیری در این راستا های طولانی داشته باشند و این افتخار عظیمی است که نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است.

امیرحاتمی اضافه کرد: ملت شریف ایران و جناب رئیس جمهور به استحضارتان می رسانم که وزارت دفاع با سازماندهی یک صنعت عظیم مستقل در حوزه دریا به پیروزیت های قابل توجهی در این صنعت همانند سایر حوزه های صنایع دفاعی دست یافته و پیروز شده است احتیاج های نیرو های مسلح از جمله ارتش، سپاه و ناجا در حوزه های شناوری، تجهیز و تسلیح آن ها به سلاح و تجهیزات پیشرفته و به روز را تأمین کند.

وی گفت: در مجموع در چهار سال گذشته بیش از 110 فروند شناور تندرو، سطحی و زیرسطحی تحویل نیرو ها شده است و تجهیز نیروی انتظامی به عنوان حافظ مرز های کشور به انواع شناور ها از اولویت های این دوره بوده است به طوری که در طول دوره فقط 12 فروند شناور 60 فوتی حیدر به نیروی انتظامی تحویل شد که بیش از دو برابر تعداد تحویلی در دوره مشابه قبلی است.

وزیر دفاع اضافه کرد: در حوزه تسلیح و تجهیز هم، شناور ها به تسلیحات و تجهیزات پیشرفته در حوزه موشک های کروز، اژدر و پدافند هوایی به ویژه سونار های پیشرفته گام های بلندی برداشته شده است و در برد موشک های کروز دریایی به برد بیش از هزار کیلومتر دست یافته ایم.

امیرحاتمی گفت: آن چه امروز با دستور جنابعالی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق می گردد ناوشکن دنا از کلاس موج و همچنین اولین ناومین شکار جمهوری اسلامی ایران به نام شاهین است.

وی اضافه کرد: ساخت ناوشکن دنا مبتنی بر بازطراحی ناوشکن های کلاس موج از جمله جماران و ارتقاء آن ها به طور کامل در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و با همکاری نزدیک نیروی دریایی ارتش صورت گرفته است.

وزیر دفاع گفت: با الحاق این ناوشکن توانمندی ناوگان دریایی در چابکی با سرعت عمل و واکنش سریع بودن و مقابله با انواع اهداف آفندی و پدافندی، عمق دادن به دفاع و توان درگیری با انواع شناور های سطحی و زیرسطحی افزایش پیدا می نماید و امکان بهره گیری از سامانه های جنگ الکترونیک و نهایتاً توان همراهی و حفاظت از انواع یگان های شناور در مسافت های طولانی، بیشتر و بیشتر فراهم می گردد.

امیرحاتمی اضافه کرد: تهدید امنیت آب های مجاور و منطقه ای از طریق مین های دریایی که می تواند توسط نیرو های فرامنطقه ای و حتی گروه های تروریستی مورد اشتباه قرار گیرد ضرورت آمادگی برای مقابله با آنها، انگیزه ای برای نیرو های دریایی و صنایع دریایی شد و به سمت طراحی و ساخت ناومین شکار حرکت نمایند و با برخورداری از این ناو، نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت آب های منطقه و خطوط کشتیرانی، بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

وی گفت: ایمان داریم این رویداد هنوز شروع راستا تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به قدرت عظیم دریایی در حد شأن ملت عظیم ایران و در راستا دستیابی به تمدن نوین اسلامی است.

وزیر دفاع اضافه کرد: دانشمندان، متخصصان، تکنسین ها و کارکنان خدوم حوزه صنعت دریایی این عهد را با ملت عزیزمان می بندند که در این راستا پرتلاطم، اما شیرین از هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود و به عهد خود برای دفاع از ملت ایران و ارزش های الهی آن و ایفای نقش فعال در راستا رشد و بالندگی کشور، پرهمت و پرکوشش خواهیم ماند.

امیرحاتمی گفت: پیغام ما به هم دوستان و همسایگان پیغام صلح و دوستی و امنیت است و جمهوری اسلامی ایران خود را شریکی مطمئن و دوستی شفیق برای همسایگان می داند و آمادگی خود را برای تقویت پیوند های دوستی و همسایگی و اقدامات مشترک برای بهره گیری بیشتر از خدمات متقابل را اعلام می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1726

به "افزایش حفاظت از یگان های شناور با الحاق ناوشکن دنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حفاظت از یگان های شناور با الحاق ناوشکن دنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید